تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۲۰:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 169631

هادی حجازی‌فر با بیان اینکه “باید فیلم‌هایی که آدم‌ها را بیدار می‌کند ساخته شود” بیان کرد: ما یک ریال اسراف نکردیم یا پولی غیب نشد و مسئولیت قانونی و شرعی همه چیز را برعهده می‌گیرم.

به گزارش سینماسینما، نشست رسانه‌ای فیلم “موقعیت مهدی” ساخته هادی حجازی‌فر در هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
حبیب والی‌نژاد که با عنوان تهیه‌کننده این فیلم در نشست حاضر شد، درباره نقش بنیاد مستضعفان در تولید این فیلم، توضیح داد: وقتی سازمان صدا و سیما گفت این فیلم ساخته شود، فارابی، بنیاد روایت فتح و بنیاد مستضعفان هم متقاضی همکاری بودند اما از همان ابتدا بنیاد مستضعفان برای ساخت کمک کرد و حضور داشت.
هادی حجازی‌فر که در “موقعیت مهدی” در نقش مهدی‌ باکری حضور دارد و کارگردانی فیلم را هم برعهده داشته، بیان کرد: ما بیش از دو سال است که درگیر این کار هستیم و بنا به دلایلی که دوست ندارم بیان شود، این کار ۱۰،۱۲ بار متوقف شد.
او درباره بازی در این نقش بیان کرد: بازی در آن خیلی ماجرا داشت، در ابتدا بازیگری آن به من پیشنهاد شد و من گفتم درصورتی در این نقش بازی می‌کنم که آن را کارگردانی هم بکنم و در نهایت این اتفاق هم افتاد. البته بازیگر دیگری را پیشنهاد کردم که اصلا پذیرفته نشد.
حجازی‌فر با بیان اینکه “از اول هم مبنا بر ساخت یک نسخه سینمایی بود” گفت: من بنا نداشتم چکیده سریال را سینمایی کنم و بسیاری از سکانس‌ها فقط برای نسخه سینمایی ساخته شد و تاکید فیلم بر روی شخصیت حمید و مهدی بود. خبرهایی از قبل جشنواره پخش شد که نفهمیدیم از کجا است. جنس کار در نسخه سریال بسیار متفاوت است و اصلا به این شکل نیست که یک قسمت از سریال سینمایی شده باشد.
این کارگردان درباره اینکه چرا این فیلم بی‌سر و صدا ساخته شد بیان کرد: ما یک قراری را گذاشتیم که فقط یک پوستر و یک تیزر داشته باشیم و اگر در سال‌های آینده بیایم حتما برای فیلمم شلوغ خواهم کرد اما به خاطر قولی که به خانواده باکری داده بودیم اینکار را نکردیم. البته ما هم مقداری از گروه‌های دیگر عقب بودیم و فرصتمان‌ کم بود اما در سال‌های آینده این پروپاگاندا را جبران خواهیم کرد.
وی درباره ساخت فیلم‌هایی با زمینه دفاع مقدس و ارزشی بیان کرد: حتما در کارگردانی رویاها و ضعف‌هایی دارم اما فیلم، فیلم است و همه فیلم‌ها به نظر من ارزشی است. من این فیلم را با اعتقاد کامل ساختم. در واقع من یک فیلمنامه داشتم و بعد کرونا آمد و بعد سریال باکری به من پیشنهاد شد!
هادی حجازی‌فر درباره کیفیت صدا و تصویر فیلمش گفت: این سالن اصلا امکان شنیده شدن صدای خوب را ندارد. امیدوارم این فیلم را در سالن‌های خوب ببینید تا نظرتان تغییر کند.
این هنرمند با تاکید بر اینکه “من از ابتدا گفتم می‌خواهم یک سند تصویری به جا بگذارم” بیان کرد: در جریان تولید این فیلم به یک سری فیلم‌ها برخورد کردیم که یکی از شبکه آمریکایی در جزیره مجنون فیلم برداری کرده بود و از روی آن دزدکی فیلم‌برداری و استفاده کردیم و تمام تمرینات انجام شد. ما تا جنس خاک جزیره مجنون را بازسازی کردیم تا کم ایراد باشد. حتی لباس‌هایی که تن ما بود از انبارهای متروکه‌ سپاه و ارتش تهیه شد و خیلی از آنها هنوز آثار شیمیایی داشت و خون روی آن بود بنابر این سعی کردیم همه چیز را رعایت کنیم.
این کارگردان با اشاره به هزینه ساخت این فیلم توضیح داد: معتقدم باید شفاف‌سازی شود. ما ۴۰۰ دقیقه مفید سریال و سینمایی ساختیم. ۳۰ میلیارد تومان کل دریافتی ما بود که ۱۰ میلیارد آن ادوات جنگی و تجهیزات و هزینه عمرانی شد. همه نوع فیلمی می‌تواند ساخته شود چرا این فیلم ساخته نشود. اتفاقا باید این فیلم‌ها که آدم‌ها را بیدار می‌کند ساخته شود. ما یک ریال اسراف نکردیم یا پولی غیب نشد و مسئولیت قانونی و شرعی آن را برعهده می‌گیرم،. کسی که کارشناس است می‌داند هزینه این فیلم زیر ۶۰ میلیارد نخواهد بود.
وی همچنین درباره منابع این فیلم بیان کرد: ما همه مصاحبه‌هایی که آن زمان بوده را جمع‌آوری کرده تا از این راه هم صرفه‌جویی کنیم و تحقیقات کاملی انجام شده است و آقای محسن رضایی هم چند روز پیش فیلم را دیدند و فقط گریه کردند، چیزی نگفتند.
هادی حجازی‌فر درپایان در انتقاد به ترک زبان بودن این فیلم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر ترک‌ها بوده. وقتی ما به خاک جزایر مجنون اینقدر پایبند بودیم، زبان که دیگر جای خود را دارد.
حبیب والی‌نژاد (تهیه کننده)، سجاد نصراللهی (مجری طرح)، وحید ابراهیمی (مدیر فیلمبرداری)، روح الله زمانی (بازیگر)، معصومه ربانی‌نیا (بازیگر)، ایمان کریمیان (مدیر جلوه‌های میدانی)، امین پهلوان‌زاده (مدیر جلوه‌های بصری)، ژیلا شاهی (بازیگر)، ابراهیم امینی (نویسنده)، مسیح حدپور (صداگذار)، امیر زاغری طراح صحنه، مسعود سخاوت دوست (آهنگساز) و بهزاد آقابیگی (طراح لباس) عوامل فیلم موقعیت مهدی بودند که در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها