نشست رسانهای فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، نشست رسانهای فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی عصر امروز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور دیگر عوامل فیلم از جمله علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، فهیمه هرمزی بازیگران، زهرا صمدی طراح لباس، محمد داوودی نویسنده، سعید حسنلو طراح صحنه برگزار شد.
در ابتدای نشست، رضا میرکریمی درباره حذف نکردن سکانسهای سیاسی گفت: جهان فیلم روایت منطبق بر نگاه شخصیت اصلی فیلم است و همه ماجراهای فیلم داستانهایی است که شخصیت اصلی از آن میگذرد و هدف اصلی فیلم شخصیتهای آن بودند.
وی در باره اینکه فیلم سیاسی نمیسازد توضیح داد: هرکس طبیعتی دارد و من فکر میکنم که اینگونه حرفهایم ماندگار تر است و من آدمی نیستم که صریح نظر بدهم. معتقدم مخاطب سهمی در درک فیلم دارد و دوست دارم مخاطب با این لایهها فیلم را درک کند.
وی در ادامه بیان کرد: فیلم کند و کشدار نیست و تا به حال شکایتی از خبرنگاران نکردهام.
میرکریمی ادامه داد: تجربه دانشگاهی من در گرافیک باعث میشود که از رنگ و نور استفاده کنم و این برای من یک دل مشغولی بزرگ است.
وی درباره واقعی بودن فیلمنامه گفت: واقعیت به معنای نعل به نعل نیست ولی شخصیت فیلم از نظر من واقعی است مشکل من با برخی از فیلمسازان این است که شخصیتهای فیلمهای خود را به رسمیت نمیشناسند.
وی بیان کرد: نقطه عطف آنچه که در آموزشگاهها یاد میدهند نیست و تعریفهای مختلف دارد و نقطه عطف در جریان داستان فیلم مشخص میشود. از نظر من در این فیلم نماهای شعاری وجود ندارد.
میرکریمی گفت: در سفرهایم با جوانان علاقه مند به بازیگری مواجه میشوم. برای این فیلم یک سایت طراحی کردم که ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند و فیلم و عکسهایی ارسال کردند چند نفر از دوستان سینمایی کمک کرده به یک جمع هزار نفری رسیده و از آن به یک جمع ۵۰۰ نفری رسیدم و در نهایت تورج الوند برای نقش رسول انتخاب شد. برای شخصیت زن نیز یک ماه طول کشید که در نهایت به لاله مرزبان رسیدم. آقای اصانلو نیز سرآمد تئاتر زنجان است وی فروتنانه تصاویری از خود برای من ارسال کرد و برای انتخاب وی هیچ شکی نکردم. البته اکثر بازیگران فیلم یک سابقه تئاتری دارند.
لاله مرزبان نیز درباره احتمال نامزد شدن خود بیان کرد: من هیچ احتمالی برای نامزدی نمیدهم. اما همکاری با آقای میرکریمی برای من آرزو بود و تا همینجا نیز برای من کافی است. در واقع بازی کردن برای آقای میرکریمی برای همه بازیگران افتخار است.
میرکریمی گفت: محسن کیایی برای من نعمت بود، در سریال هم گناه که برادرش کار کرده بود شیفته بازی وی شدم و آرزو کردم یک روز با وی کار کنم. کیایی نیز ریسک کرد که در فیلمی که بازیگران بکر دارد حضور داشته باشد.
کیایی نیز بیان کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با آقای میرکریمی باعث افتخار است. من از وی مسائل بسیاری یاد گرفتم. بازیگران این فیلم همه بازیگر هستند حتی تورج الوند پیش از این نیز جلوی دوربین رفته است و در این فیلم دیده شدهاند. نقش من نقش سختی بود اگر به من بود دوست داشتم نقش رسول را بازی کنم اما نقشی که بازی کردم سخت بود اما آن را دوست داشتم.
هرمزی گفت: جذابیت نقش برای من ساده و بی آلایشی آن بود و یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز از جذابیتهای این نقش است.
تورج الوند توضیح داد: این اولین تجربه نقش اول من بود، این فیلم پنجمین فیلمی بود که تست میدادم، محمد عسگری تمام قد در کنار بازیگر خود میایستد و برای وی مهم است که بازیگرش بهترین عملکرد را داشته باشد امیدوارم از این آدمها در سینما زیاد شود. آقای میرکریمی برای تست گرفتن کار عجیبی نمیکرد و من نیز مطمئن بودم که وی بهترین عملکرد را داشت و از اعتماد وی به خودم خوشحالم. تمام جزئیات شخصیت من خواسته رضا میرکریمی بوده است.
مرزبان ادامه داد: جزییاتی که آقای میرکریمی از بازیگر میخواهد بسیار سخت است اما نتیجه سختی است.
میرکریمی بیان کرد: خانم آسایش در این فیلم هرچند کم حضور داشت اما به جزئیات بسیاری از بازی وی فهمیدم. یک روز صبح برای نقشی که کیومرث پوراحمد بازی کرده باید بگویم بازیگر اول را وقتی دیدم فهمیدم نقش مورد نظر را نمیتواند بازی کند. به پوراحمد که سال هاست دوست هستیم زنگ زدم و او بازی در فیلم را قبول کرد.
میرکریمی همچنین تاکید کرد: که در آینده بیشتر از حضور بازیگران کودک استفاده خواهم کرد.
وی درباره تدوین دوباره فیلم بیان کرد: از نظر من ریتم فیلم مشکلی ندارد اما هرچیزی حتی تدوین دوباره نیز ممکن است. جهان هر اثری تناسبات خود را دارد و ریتم هم از همین جهان میآید.
مرزبان درباره دریافت سیمرغ توضیح داد: من هیچ ادعایی در این زمینه ندارم و از نقدهای مثبت شما بسیار ممنون هستم.
داوودی نیز بیان کرد: در گفتگوهای اولیه با آقای میرکریمی و بعد از آن، ۲ بار فیلمنامه یه حبه قند را خواندم تا با آقای میرکریمی هماهنگ شوم.
میرکریمی در پایان گفت: این فیلم یک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه است و من نام آن را نقد نمیگذارم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲؛ ۱۰ فیلمی که کمتر از انتظار فروختند
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش