تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۱۱:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 169809

چهلمین جشنواره تئاتر فجر دومین روز برگزاری خود را هم به آرامی سپری کرد. در این روز گلاب آدینه با تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر خداحافظی کرد و سفیر ارمنستان هم به تماشای نمایش کشورش نشست.

به گزارش سینماسینما، بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر که از روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه آغاز شده است، دو روز آرام را پشت سر گذاشته است و شاید بزرگ‌ترین حاشیه دومین روز آن، رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در بعضی از سالن‌های میزبان جشنواره باشد.

گرچه در تعدادی از سالن‌ها تب‌سنجی از مراجعان انجام می‌شود ولی مشاهدات بعضی از تماشاگران جشنواره نشان می‌دهد که در بعضی سالن‌ها نه تنها مراجعان بلکه حتی کارکنان سالن هم ماسک بر چهره ندارند و این در حالی است که پیش از برگزاری جشنواره اعلام شد به دلیل اوج گیری کرونای اُمیکرون، ظرفیت سالن‌های نمایش در دوران جشنواره به یک سوم خود برسد.

اما در دومین روز جشنواره تئاتر فجر، گلاب آدینه و گروه اجرایی نمایش «بانوی محبوب من» با مجموعه تئاتر شهر خداحافظی کردند.

این گروه که در چند وقت اخیر با اجرای این نمایش مهمان تالار اصلی بودند، روز گذشته دوشنبه هجدهم بهمن ماه آخرین اجرای خود را در این تالار روی صحنه بردند تا این سالن بعد از جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «خانه سیاه است» بشود.

روز گذشته سفیر کشور ارمنستان با حضور در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش کشورش نشست.

ارمنستان در این دوره از جشنواره با نمایش «ساکو، اهل لوترسی» به کارگردانی نارینه گریگوریان مهمان بخش ملل است. سفیر ارمنستان از اولین اجرای این نمایش در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی دیدن کرد.

تماشاخانه سنگلج و تالار وحدت هم در این روز میزبان هیچ نمایشی نبودند و قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی با حضور در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از نمایش «مصریه» به کارگردانی اکبر آیین که از شهر یاسوج در این دوره از جشنواره شرکت دارد، دیدن کرد.

گرچه با استقرار نیروی انتظامی، پیاده راه فضای بیرونی مجموعه تئاتر شهر از حضور دستفروشان خالی شده اما مشاهده بعضی از تماشاگران جشنواره گویای آن است که آنان از بعد از ساعت ۹ شب در همان محل همیشگی خود یعنی ضلع جنوبی تئاتر شهر مستقر می‌شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها