تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۷:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193270

مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه فیلم مستند «فرار از قصر» به کارگردانی سیداحسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شب گذشته (شنبه ۹ دی) توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، پیش از نمایش فیلم حسام اسلامی تهیه‌کننده فیلم با تشکر از عوامل فیلم و گروه سازنده گفت: ساخت این فیلم مانند یک سفر طولانی بود بیش از  سه سال ساخت این فیلم طول کشید.

وی ادامه داد: در ساخت این فیلم اتفاقات خوبی رخ داد و یکی از آنها دستیابی به بخشی از آرشیو و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر بود که خود من هم ندیده بودم و توانستیم از این تصاویر در فیلم استفاده کنیم و شما بخش‌هایی از آن را امروز تماشا می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه فیلم «فرار از قصر» سومین تجربه همکاری و دوستی با سیداحسان عمادی درباره تاریخ معاصر است گفت: اولین مستند به نام «محاکمه» درباره محاکمه دکتر مصدق بود و دومین مستند درباره رزم آرا بود و این فیلم سومین مستندی است که درباره تاریخ معاصر ساخته‌ایم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

سیداحسان عمادی کارگردان فیلم نیز از عوامل فیلم و مخاطبان که برای تماشای این فیلم در سالن حضور پیدا کرده بودند تشکر کرد.

«فرار از قصر» یک مستند تاریخی و سیاسی بلند است که به ماجرای فرار رهبران حزب توده از زندان قصر می‌پردازد؛ مهم‌ترین فرار از زندان در تاریخ سیاسی ایران، که طی آن چهره‌هایی هم‌چون نورالدین کیانوری، خسرو روزبه و عبدالحسین نوشین در پاییز ۱۳۲۹ با نقشه‌ای پیچیده از زندان قصر می‌گریزند. پیش از این مستندهای تاریخی «رزم‌آرا؛ یک دوسیه‌ مسکوت» از این تهیه‌کننده و کارگردان در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمده بود.

«فرار از قصر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و اکران آن در گروه سینمایی هنر و تجربه ادامه دارد.

لینک کوتاه

 

آخرین ها