ساعد سهیلی با تمجید از بازی برادرش در «شادروان» و روایت خاطراتی از زمانی که بدون ارتباط خانوادگی خود با سعید سهیلی برای بازی در فیلمی نزد جواد عزتی تست داده بود، گفت: پس از حدود ۱۰ سال بازی در سینما همیشه از بازی همکارانم در جشنواره یاد میگیرم ولی شکی نیست که نامزد جایزه شدن و سیمرغ گرفتن را هم دوست دارم.
به گزارش سینماسینما، سه شنبه ۱۹ بهمن ماه در نهمین روز جشنواره فیلم فجر «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، تهیه کنندگی علی سرتیپی و بازی ساعد سهیلی در سینمای رسانه و مطبوعات به نمایش در آمد.
این فیلم ماجرای تمرین و تست علاقه مندان به بازیگری برای بازی در یک پروژه سینمایی است و عوامل این فیلم سینمایی که دومین ساخته بلند علی حضرتی محسوب می شود در نشست مطبوعاتی فیلم از آنچه روی پرده دیدند به ویژه بازی ساعد سهیلی ابراز رضایت کردند و همایون ارشادی که نقشی کوتاه در فیلم داشت، بازی او را شاهکار دانست.
ساعد سهیلی درباره بازی در شهرک گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم، نه به خاطر اینکه قرار بود نقش سختی را با یک کاراکتر درونی و با کمترین میزان واکنش بازی کنم، بلکه به این خاطر که فکر میکردم این فیلم چطور با مخاطب ارتباط برقرار میکند؟ من با کارگردانهای زیادی کار کردم ولی آقای حضرتی از آن دست فیلمسازانی بود که به فیلمنامه مسلط بود و خدا را شکر که از چیزی که دیدم راضی هستم . فکر میکنم میتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
او در این فیلم نقش کسی را داشت که علاقمند به بازیگری است و برای تست به یک پروژه وارد میشود، درباره اینکه آیا پیش از شروع کار خودش به عنوان بازیگر در سینما تست داده بود با صرفا به واسطه اینکه پسر سهیلی است پذیرفته می شد؟ گفت: بله بارها تست دادم و اولین فیلمی که تستم پذیرفته شده تله فیلمی به نام« میان ماندن و رفتن» به کارگردانی بهروز شعیبی بود. در آنجا جواد عزتی از من تست گرفت و وقتی کار به تست لباس و گریم رسید تازه متوجه شد که پدرم سعید سهیلی است. در آن زمان اختلاف نظری میان او و بهروز شعیبی وجود داشت اما خوشبختانه پذیرفته شدم و جایزه هم گرفتم.
ساعد سهیلی درباره اینکه آیا فکر میکند بتواند امسال جایزه بازیگری بگیرد؟ گفت: در این ده، یازده سال همیشه خوشحال بودم که کنار شما بودم و فیلم دیدم. من معمولا از همکارانم که در جشنواره فیلم دارند یاد میگیرم و امسال هم چند بازی درخشان دیدم. اما چه با کاندیدا شدن، چه با سیمرغ یا بدون آن، من یک هدف و یک مسیر طولانی دارم و آن را ادامه میدهم، با این حال شکی نیست که این جشنواره را با سیمرغ یا کاندیداتوری دوست دارم.
او در پاسخ به اینکه آیا دوئل میان او و برادرش سینا مهراد که در فیلم شادروان بازی کرده در اختتامیه برنده خواهد داشت، بیان کرد: فکر میکنم، سینا هم همین اعتقاد را داشته باشد که جشنواره فقط سیمرغ نیست. البته من بازی سینا را دیدم و خیلی شگفت زده شدم چون به هر حال برادریم و با هم بزرگ شدیم و چیزی که روی پرده از او دیدم اصلا سینا نبود.
علی سرتیپی درباره اینکه چه فیلمهایی را قصد دارد در دوران پساکرونا برای عرضه در بخش بینالملل و تولید انتخاب کند؟ گفت: من معتقدم سینما باید یک پوستاندازی داشته باشد تا فیلمهای استاندارد داشته باشیم، چون مردم با گسترش vodها دیگر به راحتی به سینما نمیروند بنابراین سینمای بعد از کرونا یک جنس دیگری باید داشته باشد. ما نمیتوانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط برقرار کند یا خارج از کشور پول درآورد چون شرایط داخلی ما آنقدر بسته میشود که اگر به فکر ساخت فیلمهای با استاندارد و عرضه در کشورهای دیگر نباشیم قطعاً سینمای ایران در دو، سه سال آینده به دلیل هزینههای بسیار بالا مضمحل میشود؛ در نتیجه شاید روند تولید فیلمی مثل شهرک و کمک من برای ساخت آن به همین دلیل باشد که فراتر از مرزها بتوان کار کرد.
علی حضرتی -کارگردان فیلم- در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست شغل پدرش -الیاس حضرتی- را ادامه دهد؟ بیان کرد: من کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و پاره وقت هم در رسانه کار کردم و خود را از اهالی رسانه میدانم، به همین دلیل فکر نمیکنم بخواهم شغل پدرم را ادامه دهم.
او در پاسخ به اینکه آیا قصد داشت با شهرک یک «بازی مرکب» وطنی بسازد؟ گفت: سریال کرهای «بازی مرکب» وقتی پخش شد که ما در مرحله پست پروداکشن فیلم بودیم و فکر میکنم هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. شاید آثار مشابه در سطح جهان یک ایده خیلی کلان و کلی مثل یک بازی یا شکلی از قرار داد را داشته باشند ولی خط قصه، روایت و حتی فضا و اتمسفری که در شهرک وجود دارد نه در بازی مرکب دیده نمیشود نه در آثار مشابه دیگر.
در پایان علی سرتیپی درباره برنامهریزیبرای اکران این فیلم گفت: من همیشه طرفدار سینمای بدنه و سینمایی که با مردم ارتباط برقرار کند هستم و اصلا سینما را بدون حضور مردم نه دوست دارم و نه می پسندم و دنبال هم نمیکنم. نمیگویم «شهرک» مخاطب فوق العاده بالایی خواهد داشت، اما انشاءالله میتواند تعداد زیادی مخاطب را جذب کند چون مردم دوست دارند فیلمهای متفاوت را هم ببینند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست