مریلا زارعی پس از بازی در نقش همسر شهید داریوش رضایینژاد گفت: من از ایشان گوهری به اسم عشق و ایمان گرفتم تا در نقش خودشان بازی کنم و خواستم دعا کنند که شرمندهشان نشوم.
به گزارش سینماسینما، در ششمین روز جشنواره فیلم فجر، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی که سال گذشته فیلم «مصلحت» را ساخته بود، با برداشتی آزاد از ترور شهید داریوش رضایینژاد -دانشمند هستهای- در مرکز همایشهای برج میلاد با حضور همسر این شهید به نمایش درآمد.
محمدرضا شفاه -تهیه کننده این فیلم – با قدردانی از شهره پیرانی همسر شهید رضایینژاد گفت: آنچه در این فیلم به تصویر درآمد، حاصل اعتماد ایشان بود.
دارابی درباره انتخاب مریلا زارعی و اینکه آیا سفارشی برای حضور او شده بود، گفت: یک اشتباه میتوانست کل کار یک گروه را خراب کند ولی خانم پیرانی با وجود اینکه میتوانستند دخالت کنند، به ما اعتماد کردند.
مریلا زارعی هم در این باره گفت: خانم پیرانی دست مرا بسیار باز گذاشتند و من جسارت کردم و گفتم از شما گوهری به اسم عشق و پایداری و ایمان گرفتم و سعی میکنم شرمنده شما نشوم و خواستم برای من دعا کنند. ایشان گاهی به دعوت ما سر صحنه میامدند ولی به من خیلی نزدیک نشدند چون کار سخت میشد و خواستم اگر به من اعتماد کردند اجازه دهند کار پیش برود. امروز هم برای اولین بار فیلم را تماشا کردم و وقتی اشکهایشان را دیدم جوابم را گرفتم.
او خطاب به همسر شهید گفت: خانم پیرانی اگر کاستی بود بر ما ببخشید و خدا شما را برای ما و آرمیتا حفظ کند.
دارابی درباره انتخاب زاویه دید برای روایت ترور گفت: با توجه به مسائل امنیتی و حساسیتهای موضوع، ورود به بعضی ماجراها سخت بود و ما اصلا نمیخواستیم فیلم جاسوسی بسازیم، بیشتر میخواستیم حس و حال همسر چنین شخصیتی را در این موقعیت روایت کنیم. اگر از زاویهای دیگر وارد میشدیم ممکن بود دچار گرفت و گیرهایی شویم که سعی کردیم پرهیز کنیم.
او تاکید کرد که این فیلم صرفا ریشه در واقعیت دارد و برگرفته از زندگی و ترور شهید رضایینژاد است.
بهروز شعیبی هم درباره نقشی که بازی کرده -شهید رضایینژاد- گفت: فیلم هناس را خیلی دوست داشتم هم بخاطر حرفی که مطرح میکرد و هم بخاطر عوامل این فیلم، اگر هم سوءتفاهم نشود بزرگترین افتخار برای من همکاری با مریلا خانم زارعی بود که پس از چند سال دوباره اتفاق افتاد.
احسان ثقفی درباره نقصیکه در سیستم امنیتی در فیلم مشاهده شد، گفت: خیلی نخواستیم به بعضی مسائل ورود کنیم.
دارابی درباره انتخاب وحید رهبانی هم گفت: وحید رهبانی بیشتر نقش قهرمان را بازی کرده بود و میترسیدیم که ضد قهرمان چه نتیجهای خواهد داشت.
سیاوش تهمورث در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه ۵۶ سال است که کار هنری میکند ولی هیچگاه به افتتاحیه و اختتامیه دعوت نشده است و خیلی از هنرمندان در این مواقع جایی ندارند، گفت: حالا که این فیلم را دیدم میتوانم بگویم یک فیلم بیریا ساخته شده است.
کوثر حیدری بازیگر نقش آرمیتا هم در این نشست با شیرین زبانی خود گفت که امیدوار است سربلند شده باشد.
مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سیاوش تهمورث، سولماز غنی، امین میری، آرش قاسمی، حسین دارابی از جمله عوامل این فیلم و حاضر در نشست خبری بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه