روزهای گرم تابستان همواره فرصتی مناسب برای اکران فیلمهای سینمایی محسوب شده، اکران تابستانی در سالهای مختلف با استقبال گسترده تماشاگران روبرو شده است. چند سالی است که همزمانی ماه مبارک رمضان با بخشی از فصل تابستان مناسبات اکران را تغییر داده است. امسال با پایان تیرماه ماه مبارک رمضان نیز به پایان رسید و سینماها روال عادی اکران را از سر گرفتند. در حال حاضر «دوران عاشقی»،«مردن به وقت شهریور»، «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده، «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی، «از رییس جمهور پاداش نگیرید» به کارگردانی کمال تبریزی، «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم، «یاسین» به کارگردانی و «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن روی پرده نمایش هستند. با اینکه مدتی نزدیک به دو ماه از آغاز اکران «نهنگ عنبر» میگذرد همچنان فیلم پرفروشی است و در کنار آن «گینس» به خوبی میفروشد.
«دوران عاشقی» روایتی از زندگی زنی وکیل است که به یکباره با بحرانی در زندگی شخصی خود روبرو میشود. لیلا حاتمی که پیش از این برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» رئیسیان نخستین جایزه جهانی خود را دریافت کرده بود، در این فیلم هم با رئیسیان همراه شد. شهاب حسینی در «دوران عاشقی» نقش یک فرد فعال در عرصه تجارت را بازی میکند. بیتا فرهی، پرویر پورحسینی، فرهاد اصلانی و لیلی فرهادپور دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلم رئیسیان موفق شد دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و همچنین بهترین فیلمبرداری را از سی و سومین جشنواره فجر به دست آورد.
«مردن به وقت شهریور» به جای فیلم سینمایی «رستاخیز» به نمایش عمومی درآمده است. «رستاخیز» به دلیل اعتراضهای خیابانی گروهی در نخستین ساعات اکران به دستور سازمان سینمایی از پرده پایین کشیده شد. بعد از یک هفته انتظار سالنهای سینما برای بازگشت این فیلم به پرده سینما، خبری از اکران دوره فیلم احمدرضا درویش نشد و در نتیجه «مردن به وقت شهریور» جای آن را گرفت.
«مردن به وقت شهریور» با بازی حمید فرخنژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی و ترلان پروانه ماجرای یک خانواده را روایت میکند.فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن و به تهیهکنندگی علی حضرتی در اولین نوبت اکران عید فطر روی پرده سینماها رفته است.
دو هفتهای از آغار اکران فیلم تازه موتمن میگذرد. «خداحافظی طولانی» بعد از عاشقانه خاطرهانگیز «شبهای روشن» عاشقانهای دیگر در کارنامه موتمن محسوب میشود؛ فیلمی که با روایتی ساده سعی میکند به دور از غلو و زیادهگویی ماجرای یه یک عشق را روایت کند.
فیلم تازه موتمن با روایتی ساده و نگاهی جامعهشناسانه و روانکاوانه ماجرای زندگی یک طبقه از اجتماع را بیان میکند؛ قشری از جامعه که اتفاقا در فیلمهای سالهای اخیر چندان فضایی برای نمایش خود نیافتهاند و درام موتمن زمانی برای دیده شدن این گروه از جامعه را فراهم میکند.
«خداحافظی طولانی» ماجرای عشقی از طبقه کارگر جامعه را جلوی دوربین برده است. داستان فیلم، درباره کارگری ساده به نام یحیی است که در کارخانه ریسندگی کار میکند. او پس از تبرئه از اتهام قتل جنجالی همسرش و آزادی از زندان، در مقابل اجتماعی قرار میگیرد که او را مقصر میپندارد.
فرزاد موتمن خود سعید اقاخانی را برگ برنده این فیلم می داند و امیدوار است تا مردم و مخاطب عادی جامعه با این فیلم ارتباط درستی برقرار کنند و دوستش داشته باشند.سعید آقاخانی نیز میگوید همیشه فکر میکرده توانایی ایفای نقش غیرطنز را داشته، اما پیش از «خداحافظی طولانی» فرصت پرداختن به آن ایجاد نشده بود.
علاوه بر آقاخانی، ساره بیات و میترا حجار و نادرفلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.
«عصر یخبندان» به روزهای پایانی نمایش نزدیک میشود. این فیلم با وجود استقبال نسبی از آن در جریان جشنواره فیلم فجر و همچنین تبلیغات گسترده شهری در جریان اکران نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند. این فیلم کیایی روایتی از زندگی زنی آرایشگر است که اتفاقاتی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. او حالا با خود، خانواده و دوستانش درگیر است.
مهتاب کرامتی، بهرام رادان، سحر دولتشاهی و فرهاد اصلانی از بازیگران این هستند. دولتشاهی برای بازی در فیلم کیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





