تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10154

سید محمدهادی رضوی یکی از تهیه کنندگان «شهرزاد» اعلام کرد آلبوم موسیقی این مجموعه شامل موسیقی قسمت پنجم به بعد و قطعات محسن چاوشی می‌شود.

به گزارش سینماسینما ، سیدمحمدهادی رضوی یکی از تهیه کنندگان مجموعه «شهرزاد» درباره بخش موسیقایی این اثر و کلیپ‌هایی که منتشر می‌شود  گفت: بنا داریم هر چند قسمتی که از این مجموعه توزیع می شود یک قطعه جدید با صدای محسن چاووشی به همراه کلیپ منتشر کنیم. این اتفاق برای اولین بار است که در شبکه نمایش خانگی رخ می دهد و ما معتقدیم چنین رویکردی باعث بیشتر شدن انگیزه مخاطب برای پیگیری اثر می شود.

وی افزود: خاصیت موسیقی و ترانه این است که کمک می‌کند بیننده بیشتر با اثر همذات پنداری کند. موسیقی یکی از تاثیرگذارترین شاخه های هنر محسوب می شود و نمود عینی آن انتشار قطعه «افسار» تازه ترین ترانه این مجموعه است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و باعث جذب بیشتر مردم به این کار شد.

رضوی با اشاره به اینکه هزینه های تولید شده این مجموعه نصف هزینه آثار الف ویژه تلویزیون است، گفت: ما در بخش خصوصی فعالیت می کنیم و برای پول ارزش قائلیم اگر ببینیم پنج قسمت پخش شده آنطور که باید مردم را راضی نمی کند با همفکری شورای تصمیم گیری راه دیگری را امتحان می کنیم مثل همان اتفاقی که در بخش موسیقی رخ داد و علی رغم کار قوی و هنرمندانه فردین خلعتبری و علیرضا قربانی اما مردم آنطور که باید ارتباط نگرفتند و محسن چاووشی جایگزین شان شد.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه هیچ دلخوری بین عوامل فیلم با خلعتبری و قربانی پیش نیامده بود، ادامه داد: حضور محسن چاووشی فضای کار را تاثیرگذارتر کرد و بالطبع در فروش هم تاثیر بسزایی داشت. با اینکه برخی شایعاتی مبنی بر دلخوری و جدا شدن این دو هنرمند مطرح کردند اما به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. تغییرات در همه جای دنیا اتفاق می افتد و کاملا به خاطر احترام به سلیقه مخاطب این جریان به سمت دیگری پیش رفت.

وی همکاری با خلعتبری و قربانی را باعث افتخار کل مجموعه دانست و گفت: خوشحالیم که نام ای دو هنرمند در کارنامه «شهرزاد» هست. پیش تر هم بابت این اتفاق عذرخواهی کردیم ولی هنرمندان بهتر از هر کسی می دانند اولویت کارهای فرهنگی مردم هستند. ارتباط «شهرزاد» با چاووشی با مردم صمیمی تر شد.

خواندن «جیپوتی» تبلیغ رایگان برای «شهرزاد» شد

وی همچنین درباره اینکه روی ملودی «کجایی» که از چاووشی منتشر شد ترانه طنزی درباره جیپوتی در فضاهای مجازی دست به دست می چرخد، گفت: خواندن آهنگ جیپوتی ما را ناراحت نکرد. این نشان از تاثیرگذاری این آهنگ بود. از جهت دیگر این خوانش باعث معروفیت بیشتر «شهرزاد» و ترانه اصلی آن شد.

رضوی درباره انتشار آلبوم قطعات موسیقی «شهرزاد» نیز گفت: در آلبومی که قرار است از این مجموعه عرضه شود قطعاتی که از قسمت پنجم تا آخر با صدای محسن چاووشی خوانده شده آورده می شود. مردم این قطعات را دوست دارند و اتفاق قشنگی است که بینندگان، موسیقی فیلم را جداگانه داشته باشند و بتوانند در زمانی غیر از فیلم دیدن شنونده آن باشند. اگر مردم بخواهند که قطعات قسمت های اول را باز شنوی کنند ما ترتیب انتشار آلبومی دیگر را هم خواهیم داد.

تهیه کننده این مجموعه بیان کرد: روز اولی که کار را با حجمی از تبلیغات آغاز کردیم طیف بسیاری فکر می کردند این ها برای آغاز کار است و ما هر چه جلوتر برویم مثل سایر آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی مردم را با بدقولی های مان نادیده می گیریم اما همانطور که ملاحظه می کنید تا الان یک قسمت هم با تاخیر منتشر نشده است و مطمئنا تا آخر همینگونه خواهیم بود.

وی افزود: «شهرزاد» از همان ابتدا فکر شده عمل کرد و برای اولین بار برای این پروژه شورای تصمیم گیری و برنامه ریزی طراحی شد تا هر چند قسمت نحوه عرضه و بازخورد مردمی را رصد کند و بر اساس نیاز جامعه تصمیمات بهتری برای نوع عرضه این محصول اتخاذ شود.

رضوی با بیان اینکه این پروژه هر هفته میزان فروش و جذب مخاطب مردمی را رصد می کند، اظهار کرد: شاید کسی باور نکند نزدیک ۲۵ میلیون تومان هزینه بازرسانی شده است که در فروشگاه های سراسر کشور نحوه عرضه و استقبال و خرید مردم را کنترل و بررسی کنند.

حلال بخرید 

این تهیه‌کننده در بخش دیگر صحبت‌هایش عنوان کرد: گروهی که پشت تولید این مجموعه هستیم تعصبات مذهبی داریم و سعی کردیم هم در کیفیت هم مباحث کمی همه چیز را درست رعایت کنیم. به نظر من «حلال بخرید» جایش در واژه های اقتصادی ما خالی بود. جالب اینکه در فضاهای مجازی صفحه «شهرزاد» افراد بسیاری پیام می گذارند که فیلم را دانلود کرده اند و شماره حساب می خواهند پول واریز کنند. همین برای ما کافی است و همینجا هم اعلام می کنیم ما هم راضی به کپی غیر مجاز نیستیم چون پشتوانه مذهبی پشت کارمان است. البته برای کسانی که واقعا از نظر مالی در مضیقه هستند دیدن رایگان مجاز است و ما هم راضی نیستیم تا از سبد کالای مصرفی که به خانواده های شان تعلق دارد به خاطر خرید این محصول کم شود.

رضوی درباره تولید ادامه این مجموعه گفت: همین الان فشارهای زیادی روی ما هست که سری ۲ را بسازیم و به نظر من باید همه حامیان دست به دست هم دهند تا در سال یک یا دو اثر با این کیفیت ساخته شود. برای ساخت یک مجموعه که در بخش خصوصی ساخته می شود باید چند منظوره به فکر بازگشت سرمایه بود و این در همه جای دنیا اتفاق می افتد.

وی در پایان گفت: انتشار آلبوم موسیقی یکی از این کارهاست و گردنبند آمین هم اتفاق دیگری بود که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و از آنجا که در قیمت های مختلف عرضه می شود تمام مردم می توانند از آن استفاده کنند. البته موسیقی از نظر فروش وضعیت اسفناک تری نسبت به محصولات ویدیورسانه دارد و ما توقع بازگشت سرمایه به صورت مستقیم از این آلبوم نداریم بلکه انتشار آلبوم راهی است که از زوایای دیگر مخاطبان بیشتری را به سمت «شهرزاد» جلب کند. در واقع یکی از راه های تبلیغاتی محسوب می شود که هزینه آن به شکل دیگر بازگشت دارد.

 

منبع : مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها