انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط با انتشار بیانیهای ضمن اشاره به اشتعالزایی برای بیش از ۱۳ هزار نفر در این حوزه، نقدهایی را نسبت به مقرراتگذاری در حوزه فناوری نوین و نمایش ویدیوی برخط مطرح کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی برخط، متن بیانیه به این شرح است:
انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط طی دو سال پایش و رصد محیط و مناسبات کسب و کارش، شوربختانه به آگاهی میرساند که همزمان چند دستگاه اجرایی بهطور موازی باصلاحیت و بیصلاحیتِ قانونی، گاه آشنا و عمدتا کمآشنا به این کسب و کار، بهطور مدوام در حال اعمال فشار و تحمیل نظرات و منویات غیرتخصصی خود به فعالان این کسب و کار هستند؛ کسب و کاری که به گواه توانمندیهای کشور میتواند علاوه بر ارزآوری موجب اشتغال پاک و تاثیرگذار در جوامع همسایه/حوزه تمدنی ایران باشد.
سوگمندانه حتی در سند به تازگی منتشر شده با سرنام «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی- اهداف و اقدامات کلان» نیز سهم و قدری برای حضور فعالان و ذینفعان این کسب و کار دیده نشده است. کسب و کاری که فقط در این دو سال اخیر بیآلایندگی زیست محیطی و نیاز به سرمایهگذاریهای کلان صنعتی توانسته موجبات اشتغال بیش از سیزده هزار تن از هنرمندان و نیروهای فنی را فراهم کند و مانع مهاجرت فنآوران جوانمان به سایر کشورها شود. بر این دو بیفزاییم افزایش مصرف کالای فرهنگی تولید داخل، بدل از پیشخوان متنوع تولیدات خارجی در عرصه سرگرمی را!
بدون شک روندهای دیگری نیز مانند گسترش شبکههای اجتماعی، افول رسانههای متمرکز سنتی مانند شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای و نیز رشد طبقه متوسط فرهنگی همراه شده به نظر میرسد این گذار، همزمان شامل فرصتها و تهدیدهای عدیدهای برای کشور –بسته به اینکه از چه زاویهای بدان بنگریم و چگونه خردمندانه آن را مدیریت کنیم، است!
پر واضح است که در اثر امواج خروشان تغییرات فنآورانه، تداوم نظم سنتی فرهنگ پیشین دیگر ممکن نیست و این در حالی است که برخی از بازیگران این حوزه کاملا به نظمی قدیمی چسبیدهاند که تار و پود ساختار آن در حال گسستن است.
دردمندانه باید گفت برخلاف آنکه کشور ما دارای صنعت سینما و نیروهای مستعدی در این حوزه است، روز به روز به دلیل برداشتهای غلط از تحولات و قوانین جاری و زورآزمایی نهادهای موازی فرهنگی در حال تحلیل رفتن است و در عوض کشورهایی که فرسنگها با ایران فاصله فرهنگی داشتهاند به مدد اتخاذ سیاستها و تصمیمات درست و بخردانه، امروز در حال تبدیل شدن به قطبهای سینمایی و سرگرمیاند.
در همین راستا انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط به حکم اساسنامه قانونی، وظیفه خویش میداند تا به عنوان نماینده شرکتهای صنف، تجربیات، دغدغهها و ملاحظات بخش خصوصی را در تنظیم و تدوین قوانین و مقررات این حوزه با نهادهای متولی این امر به اشتراک گذاشته و امید دارد تا با اقدام هماهنگ تمامی نهادها و دستگاههای ذیربط و ذینفع در چارچوب اصول قانون اساسی و مصوبات کلان کشوری، هرچه سریعتر تردیدها و ابهامات موجود در تنظیمگری این حوزه برطرف و زمینه جهت جبران مافات بهمنظور طلایهداری کشورمان در منطقه فراهم شود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور