تهیهکننده «بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار که این روزها در شهر قزوین در حال تصویربرداری است، از روند ساخت این سریال و حواشی انصراف نویسنده گفت.
به گزارش سینماسینما، حسن مصطفوی ـ تهیهکننده سریال «بامداد خمار» ـ با اشاره به حواشی اخیر این سریال مبنی بر انصراف محمد داودی، سرپرست نویسندگان از پروژه خاطرنشان کرد: حاشیه همیشه بوده و در پروژهها هست، نه تنها در حوزه هنر بلکه در همه حوزهها وجود دارد و این امری طبیعی است. اما در ارتباط با پروژه «بامداد خمار»، کار، خیلی خوب پیش میرود و روال عادی خود را طی میکند. موضوع انصراف نویسنده هم پیچیده نبود و یک دلخوری بود که حل خواهد شد.
این تهیهکننده ادامه داد: برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد، هم آقای داودی و هم خانم آبیار تلاش کردند قصه به نحو مناسبی پیش برود چون هدف همه ما مخاطب است و بعد از اینکه سریال پخش شود همهی این اختلافات و درگیریها حل میشود.
مصطفوی درباره روند تولید این سریال نیز گفت: این سریال در قزوین تصویربرداری میشود و لوکیشن در قزوین است و با توجه به اینکه کار تاریخی است از اماکن تاریخی قزوین استفاده میکنیم. با توجه به اینکه تصویربرداری این سریال تازه شروع شده، زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست. فهرست بازیگران همان چیزی است که اعلام شده و آقای حمید صفت هم از بازیگرانی است که به این مجموعه اضافه شده است.
تهیهکننده «بامداد خمار» دربارهی خروجی قصه این سریال و تفاوت آن با رمان «بامداد خمار» بیان کرد: قصه به نویسندگی آقای داودی، همان چیزی است که در رمان «بامداد خمار» وجود دارد و حالا هم خانم آبیار جرح و تعدیل میکنند؛ با این همه کلیت قصه همان است ولی به هر حال برای جذابیت کار، مواردی کم و زیاد و اضافه شده است؛ برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد.
تهیهکننده «بامداد خمار» درباره فعالیت در مدیوم نمایش خانگی و تفاوت آن با سینما گفت: با توجه به اینکه فضای نمایش خانگی سریعتر به سود میرسد و ضرر در آن کمتر است به همین دلیل دوستان وارد شبکه نمایش خانگی شدند. زمانی که من «شهرزاد»، «هیولا»، «گلشیفته» و «هشتک خاله سوسکه» را در شبکه نمایش خانگی کار کردم همه بازگشت سرمایه داشت اما «برف آخر» را سه سال پیش کار کردم؛ هنوز هم با وجود اینکه این همه جایزه گرفت اکران نشده است؛ بنابراین برای سرمایهگذاران و تهیهکنندگان، ایدهال این است که به سمت نمایش خانگی برود.
«بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سیدجوادی از رمانهای عامهپسند دهه ۷۰ بود که بهخصوص در میان نوجوانان خوانندگان زیادی داشت.
بهمن ماه گذشته بود که صفحه رسمیسریال «بامداد خمار» از شروع ساخت به کارگردانی نرگس آبیار، تهیهکنندگی حسن مصطفوی و بازی ترلان پروانه و سینا مهراد خبر داد.
نرگس آبیار سریال «سووشون» را هم بعد از یک سال تصویربرداری آماده پخش دارد که در واقع اولین فعالیت او در حوزه سریالسازی است و هر دو سریال او که خودش هم داستاننویس است، اقتباسی از رمانهایی هستند که توسط نویسندگان زن نوشته شدهاند. «سووشون» بر اساس رمان سیمین دانشور و «بامداد خمار» بر اساس رمان معروف فتانه حاج سیدجوادی است.
محمد داودی، نویسنده سینما و مدرس فیلمنامهنویسی که تجربه نویسندگی فیلمهای مختلفی از جمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز»، «نگهبان شب» و … را در کارنامه دارد، به عنوان سرپرست نویسندگان این مجموعه معرفی شده بود اما به دلیل مجموعهای از اتفاقات رخ داده، انصراف خود را از حضور در این پروژه اعلام کرد.
داودی دلایل این اتفاق را بازبینی و تغییرات فیلمنامه عنوان کرده بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- «بامداد خمار» و «مو به مو» در راه نمایش خانگی
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





