تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۲:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192312

مستند-انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» اثری از بهزاد نعلبندی به جشنواره انیمیشن هند راه یافت.

به گزارش سینماسینما، مستند-انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی به جشنواره انیمیشن هند راه یافت. این فستیوال با شعار اصالت بیش از هر چیز ارزشمند است از  ۱۸ آذر در هند برگزار می‌شود.
«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک و بیرمنگام انگلستان حضور یافته است.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند، اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند. پنج نفر آنها  یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند. این فیلم در مورد آن خانواده است.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید نعلبندی است که ساخته قبلی او مستند-انیمیشن «کاغذ پاره‌ها» در مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور پررنگی داشت و جوایزی کسب کرد. این فیلم را می توانید هم اکنون در پلتفرم فیلم‌نت تماشا کنید.
بهزاد نعلبندی از معدود انیماتورهای ایرانی است که در شاخه مستند-انیمیشن فیلم می‌سازد. او در کارنامه خود فیلم سینمایی رئال «پرو» را نیز دارد.
عوامل فیلم انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی، مدیر روابط عمومی: نغمه دانش آشتیانی.

لینک کوتاه

 

آخرین ها