تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 16056

شهاب حسینی تاکید کرد: باید بین گذشته و آینده پلی ایجاد کنیم تا با اقتباس از آثار و نوشته های ادبی بزرگان کشور گام های محکم و خوبی برای ساخت سریال هایی همچون «شهرزاد» برداریم.

مراسم اختتامیه و جشن پایان فصل نخست سریال شهرزاد شب گذشته و با حضور تمامی بازیگران و عوامل این سریال و با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری چون محمود دولت آبادی، احمد مسجدجامعی، صادق زیباکلام، پرویز پرستویی، علی سرتیپی، سروش صحت، مهناز افشار، فرخ نژاد، مریم کاویانی و عبدالله اسکندری در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

 

 

بنابر این گزارش مراسم رسمی و جشن پایان سریال شهرزاد در حالی که از حدود ساعت ۲۲ آغاز شد که بازیگران و عوامل سریال شهرزاد از ساعت ۲۱ و با عبور از روی فرش قرمز وارد سالن همایش و محل برگزاری این مراسم شدند.

 

 

احسان کرمی مجری برنامه در آغاز سخنان خود گفت: حسن فتحی ثابت کرد که در کارگردانی بی همتا است و از هنرمندانی چون ناصر ملک مطیعی، علی نصیریان و محمود پاک نیت که در این سالن حضور داشتند یاد کرد که با تشویق پرشور حاضران در سالن روبرو شد.

 

 

در بخش ابتدایی این مراسم یک تیزر از مراحل مختلف بسته بندی و عرضه سریال شهرزاد برای حاضران در سالن نشان داده شد.

در این بخش از سروش صحت دعوت شد تا بخش نخست اهداء جوایز را انجام بدهد که او قبل از این کار پشت میکروفون قرار گرفت و در سخنانی، گفت: وقتی کاری و یا پروژه ای حساب شده باشد و پیش برود و همه چی هم دقیق باشد این موفقیت و استقبال را نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ساخت سریال دشوار است ولی ساخت سریالی که مورد توجه عام و خاص هم باشد بسیار دشوارتر است.

سپس بخش نخست تقدیر از عوامل این سریال انجام شد و سپس احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی، گفت: این جشن باشکوه به دلیل این اقدام ارزشمند که همانا ساخت سریال بسیار خوب شهرزاد می باشد انجام شده است.

وی افزود: شهرزاد شخصیت بزرگ تاریخی و اسطوره ای ما است و به نماد روح ایرانی تبدیل شده است. به عبارت دیگر شهرزاد در داستان های کهن ایرانی کسی است که خون خوارترین مرد زمان خود را با عشق به عنصر و موجودی فرمانبر در اخلاق و رفتار تبدیل کرده است.

مسجدجامعی ادامه داد: ایرانی‌ها قرن‌هاست که پیوسته و هوشمندانه تلخ ترین شرایط را به شرایطی تبدیل کرده اند که سراسر از عشق و امید باشد. بر این اساس بسیار خوشحال هستم که نسل ما شهرزاد خود را به خوبی شناسایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت جای شهرزاد تا امروز در بین ما خالی بود که آن هم توسط آقای فتحی و دوستان او با ساخت چنین سریالی پر شد. آنها به خوبی توانستند که شهرزاد قصه گو را به سخن بیاورند.

در بخش دیگر از این مراسم نماهنگ “دیوونه” با صدای “محسن چاوشی” برای نخستین بار پخش شد که استقبال بسیار خوب مردم و حاضران در سالن را به همراه داشت.

در بخش بعدی برنامه از “مجید مظفری” دعوت شد تا جوایز گروه بعدی از عوامل سریال شهرزاد را اهداء کند که او در سخنانی، گفت: بسیار خوشحال هستم که یک کار فاخر به هنرهای نمایشی ما اضافه شده است. این نشان دهنده رشد فرهنگی جامعه ما محسوب می شود.

وی افزود: ساخت این قبیل کارها و سریال ها موجب فرزانگی و سعادت جامعه امروز ما می شود.

 

 

«شهرزاد» به لحاظ تاریخی بدون ایراد نیست اما قابل اغماض است

سپس در بخش دیگری از این مراسم کلیپی از “سید فرید قاسمی” مورخ مطبوعات ایران نمایش داده شد. او در این کلیپ گفت: ما نباید از فیلم ساز انتشار داشته باشیم که نقش یک مورخ را برای ما بازی کند. زیرا فیلم سازی و تاریخ نویسی دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر است.

وی افزود: من ۲۸ قسمت سریال بسیار خوب شهرزاد را دیده ام. البته به لحاظ تاریخی بدون ایراد نیست ولی اگر اینها را در برابر زحمات گروه سازنده قرار بدهیم می توانیم این ایرادات را نادیده بگیریم. نکته دیگر اینکه صدای “محسن چاوشی” خیلی خوب بر روی این سریال نشسته بود و تاثیر آن را گاهی دوچندان کرده بود.

اهدا جایزه «عشق و امید» و «تهران شناسی»

در بخش دیگر از جشن و مراسم پایانی سریال شهرزاد، دو جایزه ویژه با عنوان های “عشق و امید” و “تهران شناسی” به حسن فتحی، علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی اهداء شد.

در بخش دیگر برنامه کلیپی از پشت صحنه های سریال شهرزاد برای مخاطبان نشان داده شد که با استقبال آنها روبرو شد.

سپس محمود دولت آبادی در بخش دیگر برنامه به روی صحنه آمد تا از “حسن فتحی” کارگردان سریال شهرزاد تقدیر کند که قبل از اهداء جایزه به او در سخنانی، گفت: وسیع تر از هنر، آن جوشش زندگی در ذهن و قلب جوانان ایران است. من آرزو می کنم که این موضوع همواره باقی بماند.

 

 

حسن فتحی: از استقبال مردم شوکه شدم/ مدیون شما مردم هستم

سپس حسن فتحی کارگردان سریال “شهرزاد” نیز پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی، گفت: من می‌دانستم که قرار است تا از همه دوستان و عوامل این سریال تقدیر ‌شود. اما باید عرض کنم که از این استقبال بسیار شوکه شدم. در حقیقت افتخار بزرگی برای من است که توسط “محمود دولت‌آبادی” مرد رمان نویس ادبیات ایران تقدیر می شوم.

وی افزود: امیدوار هستم که روزی فرا برسد تا آثار محمود دولت‌آبادی و نویسندگان و بزرگان امثال او در سینما و تلویزیون ایران مورد اقتباس کارگردانان قرار بگیرد تا سینما و سریال‌های ما از پشتوانه‌های قدرتمند و غنی ادبی برخوردار شوند.

این کارگردان ادامه داد: من و همکاران خودم در سریال شهرزاد مانند شما مردم رویاهایی مانند گسترش آزادی فردی و اجتماعی، جهانی عاری از خشونت و جنگ توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در وطنی که متولد شده ایم داریم. منتهی در این میان بخت با ما یار بود که سریال شهرزاد با اقبال عمومی مخاطبان ایرانی روبرو شد.

فتحی خاطرنشان کرد: رونق دوباره شبکه نمایش خانگی از طریق ساخت سریالی آرزوی من بوده که آن را در سر می پرورانده ام. من خود را مدیون شما مردم می دانم که اگر حمایت های صادقانه شما نبود این قافله در مسیر دشوار خود به سرانجام نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: همه ما به خوبی می دانیم که در وجود همه ما بزرگ آقا، شهرزاد، شیرین، فرهاد و قبادها وجود دارد. بنابر این وظیفه ما هنرمندان بازآفرینی صادقانه کابوس‌ها و رویاهایی است که در متن جامعه ما تبلور یافته است.

در بخش دیگری از این برنامه از “غزل شاکری” و “پریناز ایزدیار” دو بازیگر جوان سریال “شهرزاد” که در این سریال بسیار خوش درخشیدند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

شعرخوانی را مدیون پدرم هستم 

بخش بعدی برنامه شب گذشته به تقدیر و تجلیل از “مصطفی زمانی” بازیگر نقش فرهاد در سریال شهرزاد اختصاص داشت. پس از تقدیر مصطفی زمانی در سخنانی، گفت: شعرخوانی را مدیون پدر خودم هستم. زیرا من همیشه پای شعرخوانی های او می نشستم و اشعار او را به دقت گوش می کردم.

وی افزود: در سکانسی که با حضور “علی نصیریان” برداشت می کردیم نمی‌توانستم دست ایشان را ببوسم که آن صحنه خیلی سختی برای من بود. به همین علت نیز از همینجا جای دارد بر دست این  مرد بزرگ ‌بوسه بزنم.

 

 

سالها بود قلب ما برای عشق نمی تپید اما با «شهرزاد» لرزید

مهناز افشار نیز که برای اهداء جایزه و تقدیر از شهاب حسینی به روی صحنه آمده بود در سخنان کوتاهی، گفت: اگر بخواهم احساس خود را پیرامون سریال بسیار زیبای شهرزاد بیان کنم اینگونه باید بگویم که سالها بود که قلب ما برای عشق نمی تپید ولی قلب من با دیدن این سریال لرزید.

وی افزود: البته این نکته را هم باید بیان کنم که من جزء آن دسته از افرادی هستم که دوست داشتم قباد در نهایت به شهرزاد برسد.

شهاب حسینی نیز بعد از تقدیر شدن توسط مهناز افشار در سخنانی، گفت: یاد عمو خسرو بخیر باشد. خدا را شکر می کنم که در محضر ما مردم روسفید هستیم.

وی افزود: به عنوان یک بازیگر از تولد شبکه نمایش خانگی به جهت فرهنگ سازی خوشحال شدم. اما همیشه یک حسرت داشتم و این به سرانجام نرسیدن سریال هایی که در این شبکه نمایش داده میشد. ولی زمانی که آقای فتحی تولید سریال شهرزاد را کلید زد نوید زنده شدن مجدد این شبکه نمایش خانگی سر داده شد.

حسینی تصریح کرد: باید بین گذشته و آینده پلی ایجاد کنیم تا با اقتباس از آثار و نوشته های ادبی بزرگان کشور گام های محکم و خوبی را برای ساخت سریال هایی از این دست برداریم.

حمید فرخ نژاد نیز در ادامه برنامه در سخنانی، گفت: سریال شهرزاد موجب شد تا آبروی ازدست رفته شبکه نمایش خانگی مجددا به این شبکه برگردد. این سریال چه به لحاظ کیفی و مراحل ساخت و چه به لحاظ تولید و توزیع قدم خوبی در عمر شبکه نمایش خانگی محسوب می شود.

 

 

علیدوستی گفت:  شهرزاد این سریال آزاده بود

ترانه علیدوستی نیز در این برنامه و بعد از تقدیر در سخنانی، گفت: ماهها بود که خیلی دوست داشتم تا مجددا تمامی اعضای این گروه را ببینم. از این جهت امشب شب بسیار خوبی برای من است.

وی افزود: هدیه ای که با عنوان عشق و امید دریافت کردم را متعلق به تمام مردمی می دانم که دل انها با دل ما لرزید و سریال را پا به پای ما دنبال کردند.

علیدوستی تصریح کرد: نقش شهرزادی را که من در این سریال بازی کردم دارای یک روحی زیبا بود. شهرزاد این سریال آزاده بود.

 

 

پرویز پرستویی: فتحی مردم را به جای تماشای شبکه جم به شبکه نمایش‌خانگی آورد

بخش دیگر برنامه به تقدیر از علی نصیریان اختصاص داشت که برای این مهم پرویز پرستویی به روی صحنه آمد و قبل از انجام تقدیر در سخنانی، گفت: دست حسن فتحی و یکایک آنهایی که در راه ساخت سریال شهرزاد قدم برداشتند و زحمت کشیدند را می‌بوسم. در این سریال هیچ شخصیت و یا بازیگر کوچک نبود و همه بزرگ بودند.

وی افزود: این سخن را خطاب به صدا و سیما می گویم که سالها برای مبارزه با ماهواره تلاش می کند. مدت‌ها بود که شرمم می‌شد که این سریال های ماهواره ای در خانواده ها نفوذ کرده بود و موجب آسیب های فراوانی به آنها شده بود.

پرستویی ادامه داد: اما آقای حسن فتحی با ساخت سریال شهرزاد کاری کرد که مردم به جای تماشای شبکه های جم رو به تماشای محصولات شبکه نمایش خانگی آورده بودند. به همین دلیل هم من یکی از تماشاچیان پروپاقرص این سریال بودم.

 

 

در بخش بعدی از این مراسم علی نصیریان پس از مورد تقدیر قرار گرفتن در سخنانی، گفت: امروز ظهر به همراه پسر خود به بازار برای خرید طلا رفته بودم که در یکی از طلا فروشی ها چشمم به پلاک قفس و پرنده افتاد و به یاد سریال شهرزاد افتادم.

وی افزود: این پلاک برای من همانند یک نشانه ای است که به همه ما یادآوری می کند که از نیروهای خلاق و خوب جامعه غافل هستیم. ولی متاسفانه این نیروهای خلاق انسانی بالقوه هستند و هیچگاه بالفعل نشده و کمتر فرصت بروز و ظهور پیدا می کنند.

 

 

نصیریان ادامه داد: این جوانان و این نیروهای خلاق اگر فرصت پیدا کنند و به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کنند حسن فتحی های دیگری را شکل خواهند داد.

بازیگر نقش بزرگ آقا خاطرنشان کرد: استقبال مردم از این سریال تا اندازه ای بوده که این پلاک تا انتهای بازار راه خود را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ملت ایران، مردم هوشمندی هستند. آنها به خوبی همه چیز را می شناسند و می فهمند. این موضوع شعور مردم را نشان می دهد که خوب را از بد و صلاح را از غیرصلاح تشخیص می‌دهند.

 

 

.

 

 

گفتنی است که در مراسم شب گذشته از عوامل سریال شهرزاد از جمله حسن فتحی، مصطفی زمانی، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار، امیر حسین رستمی، هومن برق‌نورد، محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، نسیم ادبی با اهدای تندیس شهرزاد و یک جایزه ویژه قدردانی شد.

 منبع: فارس

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها