سیروس میمنت معتقد است: همه آثاری که از صداوسیما برای جامعه ایرانی تولید میشود سیاه و سفیدند و فضای خانه ماتم زده و غمگین است و این مسائل تاثیر بد در ذهن مردم میگذارد. اگر جامعه شاد و سرزنده میخواهیم باید مانند محتواهای جدید شبکه نمایش خانگی، لوکیشنهای بد در سریالها را حذف کنیم.
به گزارش سینماسینما، سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون که اخیرا در فصل دوم رئالیتیشو «جوکر» به عنوان مهمان حضور داشته، از تاثیر تولید برنامههای رئالیتیشو و سریالهای طنز در جامعه میگوید.
میمنت در پاسخ به این سوال که کمبود آثار شاد در جامعه تا چه اندازه به چشم میآید و تولید این گونه از برنامهها در سلامت روان مردم چقدر اهمیت دارد، عنوان کرد: بهنظرم در حال حاضر مردم بیشتر از شبکه نمایش خانگی استقبال میکنند زیرا سریالهای تلویزیون با انتظارات و سطح توقع مردم فاصله زیادی دارد. هر کسی را که میشناسم بیشتر شبکه نمایش خانگی را دنبال میکند تا تلویزیون.
او ادامه داد: مردم دوست دارند محتوای شاد و طنز ببینند زیرا فضای جامعه به سمت غم و افسردگی رفته و مشکلات و دغدغهها روی دوش مردم سنگینی میکنند. مخاطبی که شب، خسته از مشکلات به خانه پناه میبرد قطعا دوست ندارد در زمان استراحت هم با مسائل ناراحت کننده روبرو شود. متاسفانه اکثر سریالهای تلویزیون با فضای بیمارستان و قبرستان، دعوا و چاقو کشی تولید میشوند.
این بازیگر با بیان اینکه سریالهایی که در گذشته تولید میشدند کیفیت بالایی داشتند و هنوز بعد از گذشت سالها و دههها هنوز مورد استقبال قرار میگیرند، گفت: سریالهای امروز یک هزارم گیرایی و جذابیت سریالی چون «خانه به دوش» که بر اساس طرحی از من و سعید آقاخانی در سال ۱۳۸۳ تولید شد را ندارند. باور کنید بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز هم وقتی این سریال از تلویزیون پخش میشود جزو پر بازدیدترینها قرار میگیرد. در گذشته اگر سریال ملودرام هم ساخته میشد، صحنههای غم و غصه به جا بود و سراسر غم نبود. متاسفانه سریالهایی چون «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «خانه سبز» و… دیگر تکرار نخوهند شد.
میمنت با اشاره به اینکه مسئولان به جای اینکه هنرمندان و مخاطبان را به خود جذب کنند، بیشتر آنها را دور میکنند، عنوان کرد: خواسته یا ناخواسته در عصر فراصنعتی زندگی میکنیم و مجبوریم خودمان را با دنیایی که به سرعت تغییر میکند وفق بدهیم. در دنیایی که مردم حتی به طنز ۱۰ سال پیش وودی آلن هم نمیخندند انتظار دارید که جذب برنامههای افسردهکننده تلویزیون بشوند؟
این بازیگر با اشاره به خطرات افسردگی و فراگیر شدن آن در جامعه ایرانی گفت: اکثر بیماریهایی که در جامعه وجود دارد نشئت گرفته از همین مسائل است، مثلا زمانی که بیمار برای بیماری قند به دکتر مراجعه میکند دکتر میگوید که راه درمان، تنها حذف نان و برنج نیست، بلکه افسردگی و غصه، از نان و برنج هم بدتر است. اگر کسی حال و روحیه خوبی داشته باشد دچار بسیاری از بیماریها هم نخواهد شد. در شرایط خاصی هستیم که نیاز داریم مردم جامعه شادی، بگو بخند و معاشرت داشته باشند.
میمنت با اشاره به اینکه سریالهای جدید معاشرت را به مخاطبان آموزش نمیدهند، عنوان کرد: سریالهایی که امروز ساخته میشوند، معاشرت را به افراد آموزش نمیدهند. در ذهن افراد میگنجانند که جز افراد خانواده نباید به کسی اعتماد کرد و هر کسی ممکن است دزد یا قاتل از آب دربیاید. در سریال «نون خ» که سالها پخش شد و جزو آثار استثنایی صداوسیما محسوب میشود، تنها چیزی که در آن بسیار بارز بود، همین همگرایی و با هم بودنها است. افراد از صبح تا شب با هم مشکل داشتند اما شبها سر یک سفره بودند. متاسفانه ما قشنگیهای زندگی را از یاد بردیم.
این بازیگر با اشاره به پیشنهادات کاری جدید خود گفت: سریالهایی که از نوروز به بعد به بنده پیشنهاد شده طرح کلیشان هم مملو از غم و درد بوده و حتی رغبت نکردم فیلمنامههایشان را بخوانم. آثاری که برای جامعه ایرانی تولید میشود باید رنگ و لعاب داشته باشد، اما همه سریالها سیاه و سفیدند و فضای خانه ماتم زده و غمگین است. این مسائل تاثیر بد در ذهن مردم میگذارد. اگر ما جامعه شاد، سرزنده و با انرژی میخواهیم باید لوکیشنهای بد در سریالها را حذف کنیم و تا حد امکان از این مسائل دور شویم.
میمنت خاطر نشان کرد: در این شرایط مردم جامعه به برنامههایی چون «جوکر» خیلی نیاز دارند. باید از برنامهسازان شبکه نمایش خانگی ممنون باشیم که حداقل برای مردم سرگرمی به وجود آوردند. واقعا اگر شبکه نمایش خانگی نبود اکنون اوضاع مردم فاجعه بود.
این بازیگر ادامه داد: احسان علیخانی برای شادی دل مردم زحمت میکشد و در امر برنامهسازی تا امروز موفق عمل کرده است، امیدوارم که تعداد برنامهسازان این چنینی زیاد شود. اگر هنرمندانی چون رضا عطاران، مهران مدیری، سعید آقاخانی و… به این جمع اضافه و تشویق شوند، صنعت فیلم، سریال و حتی رئالیتیشو دستخوش تغییراتی فوقالعاده خواهد شد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقیف برنامه سروش صحت
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد