قائممقام سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تعامل با پلتفرمها را رویکرد مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: صدا و سیما و ساترا هیچیک از پلتفرمها را رقیب خود نمیداند و آنها را مکمل خود میداند.
به گزارش سینماسینما، محسن قائمینسب، قائم مقام ساترا روز گذشته، جمعه هفتم مردادماه در گفتوگوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان نسبت به موضوع تعامل ساترا با پلتفرمها بیان کرد: اولین و مهمترین سیاست ما بهعنوان متولی تنظیمگری در فضای مجازی تعامل، شفافیت و تنظیم مقررات بر اساس قانون، مقررات و اسناد بالادستی است؛ در سالهای گذشته همکاران سابق ما در سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر(ساترا) فعالیتهایی داشتهاند که هماکنون نیز این فعالیتها ادامه دارند.
وی افزود: البته ممکن است در برخی از رویکردها و سیاستها تغییراتی ایجاد شده باشد که طبیعی است. این تغییرات، در راستای تحول و بهتر شدن نظارت و تعامل بهتر است. در همین راستا ما با تمام پلتفرمهایی که از ما مجوز دارند، تعامل خوبی داریم و بهصورت مستمر جلساتی با آنها برگزار میکنیم.
قائممقام ساترا در ادامه گفتوگو درباره اعتراضات اخیر یکی از پلتفرمها گفت: توجه داشته باشید تعداد پلتفرمها زیاد است؛ بنابراین ممکن است برخی از پلتفرمها با تعدادی بسیار محدود در منظومهای که فعالیت میکنند، بخشی از فعالیت خود را در چارچوب نظارتی ساترا قرار ندهند. این اتفاق نوعی تخلف از مقررات و سیاستهای کلی است.
قائمینسب در ادامه بیان کرد: همانطور که میدانید فعالان صوتو تصویر فراگیر در فضای مجازی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و براساس قوانین و اسناد بالادستی میبایست از صدا و سیما و بهطور اختصاصی از ساترا مجوز بگیرند. اگر کسی نسبت به اخذ مجوز اقدام نکند، به آن اخطار داده خواهد شد.
وی در بخشی دیگر از این گفتوگو، تصویر ساخته شده توسط تعداد محدودی از رسانه ها نسبت به صدا و سیما به عنوان رقیب پلتفرمها را رد و تاکید کرد: صراحتا میگویم سازمان صدا و سیما و به طور اختصاصی ساترا وجود پلتفرمها و فعالیت آنها را نه تنها رقیب خود نمیداند بلکه رسانهها را مکمل خود میداند و اعتقاد دارد آنها و فعالیتشان توانایی بیشتر کردن فعالیت تلویزیون را در یک عرصه وسیع پرمخاطب هم دارد.
قائمینسب در پایان بر راهکار ساترا برای نیمه رها شدن سریالها، توقف پخش برخی از آنها و تضییع حقوق کاربران تاکید کرد و گفت: براساس شرح وظایفی که داریم، قواعد و مقررات حفظ حقوق مخاطب یکی از مسائل مهمی است که ساترا آن را دنبال میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





