شماره پانزدهم هفته نامه مجازی شهرزاد امروز ۲۱ مهر در ۳۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، آخرین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حسین پارسایی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفتگو با محمد امامی (تهیه کننده)، نقد امید نجوان، شهرزاد از نگاه فروشندگان مراکز فرهنگی، بازتاب فضای مجازی ،شهرزاد در آیینه رسانه ها، بررسی عشق در شهرزاد، صد سوال از رضا کیانیان و عکسنوشتههایی از قسمت پانزدهم دیده میشود.
در یادداشت حسین پارسایی مدیر کل اداره نمایش خانگی سازمان سینمایی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
کمتر کسی است که نداند دنیای حال حاضر، دنیای محتوای دیجیتال بر بستر فضای وب است. اما حرکت دُرست در این فضا مختصاتی و پیشنیازهایی دارد که شبکه نمایش خانگی پویا قطعا یکی از مهمترین آنهاست. اما چرا؟
مردم ما طی دهههای گذشته عادت کردهاند که محتوای نمایشی مورد نیاز خود را به صورت کاملا رایگان از تلویزیون دریافت کنند، حال چه شبکههای داخلی و چه شبکههای خارجی فارسیزبان همگی در یک رقابت تنگاتنگ، محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان تامین کردهاند. مسئولان شبکههای داخلی برای تامین محتوای خود، سعی در تربیت نیرو و البته استفاده از چهرههای متبحر داشتند که البته تا حد زیادی هم موفق بودند؛ چهرههایی که امروز همگی آنها از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور هستند. اما در تمام این سالها، ایران نیز از قاعده حرکت به سمت شبکههای کابلی و یا حداقل نمایشهای غیررایگان مستثنی نبوده است و از آنجا که ایجاد شبکههای خصوصی در کشور ما غیرقانونی است، این وظیفه برعهده نمایش خانگی گذاشته شد.
نمایش خانگی با تمام ظرفیتهای پیدا و پنهان آن، اگرچه سخت و طاقتفرسا اما بالاخره توانست تاحدی جای خود را در بین مخاطبان آثار نمایشی باز کند، اما ظهور و عرضه چندین محصول که با کیفیت مناسب وارد این کارزار شده و به سبب سود بیشتر و یا ضربههای مهلک شبکه قاچاق محصولات فرهنگی، کیفیت را به کمیت باختند، سبب شده بود که مخاطبان این حوزه، بخشی از اعتماد خود را از دست بدهند.
تولید «شهرزاد» از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اولا مخاطب را مجددا برای خرید محصولات نمایشی باکیفیت مجاب و اعتماد او را جلب کرد. از سوی دیگر، امنیت سرمایهگذاری در این حوزه را تا حدی ارتقا و نشان داد که مخاطب در قبال آثار باکیفیت و احترام گذاشتن به او، رفتاری کاملا فرهنگی از خود نشان میدهد. بر همین اساس است که بعد از تولید و پخش موفق فصل اول «شهرزاد»، چند مجموعه دیگر هم درخواستهای تولید سریالی خود در شبکه نمایش خانگی را به سازمان سینمایی ارائه کردند که سریال «عاشقانه» یکی از آنها بود که با استقبال هم همراه شد.
«شهرزاد» قطعا یک پیشرو است؛ پیشرویی که به نظرم میتواند یک قدم دیگر هم رو به جلو بردارد و آن قدم، تغییر موازنه توزیع فیزیکی در شبکه خانگی و نمایش آنلاین بر بستر VODهای تازه تأسیس است.
امیدوارم که تیم تولید و پخش «شهرزاد» بتوانند در این مسیر ثابت قدم بمانند و برای سرمایهگذاران و کارگردانان خلاق دیگر هم، راهی امیدوارانه ترسیم کنند.
فصل دوم سریال شهرزاد در ۱۵ قسمت به پایان رسید و فصل سوم آن درحال فیلمبرداری است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند