شماره پانزدهم هفته نامه مجازی شهرزاد امروز ۲۱ مهر در ۳۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، آخرین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حسین پارسایی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفتگو با محمد امامی (تهیه کننده)، نقد امید نجوان، شهرزاد از نگاه فروشندگان مراکز فرهنگی، بازتاب فضای مجازی ،شهرزاد در آیینه رسانه ها، بررسی عشق در شهرزاد، صد سوال از رضا کیانیان و عکسنوشتههایی از قسمت پانزدهم دیده میشود.
در یادداشت حسین پارسایی مدیر کل اداره نمایش خانگی سازمان سینمایی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
کمتر کسی است که نداند دنیای حال حاضر، دنیای محتوای دیجیتال بر بستر فضای وب است. اما حرکت دُرست در این فضا مختصاتی و پیشنیازهایی دارد که شبکه نمایش خانگی پویا قطعا یکی از مهمترین آنهاست. اما چرا؟
مردم ما طی دهههای گذشته عادت کردهاند که محتوای نمایشی مورد نیاز خود را به صورت کاملا رایگان از تلویزیون دریافت کنند، حال چه شبکههای داخلی و چه شبکههای خارجی فارسیزبان همگی در یک رقابت تنگاتنگ، محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان تامین کردهاند. مسئولان شبکههای داخلی برای تامین محتوای خود، سعی در تربیت نیرو و البته استفاده از چهرههای متبحر داشتند که البته تا حد زیادی هم موفق بودند؛ چهرههایی که امروز همگی آنها از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور هستند. اما در تمام این سالها، ایران نیز از قاعده حرکت به سمت شبکههای کابلی و یا حداقل نمایشهای غیررایگان مستثنی نبوده است و از آنجا که ایجاد شبکههای خصوصی در کشور ما غیرقانونی است، این وظیفه برعهده نمایش خانگی گذاشته شد.
نمایش خانگی با تمام ظرفیتهای پیدا و پنهان آن، اگرچه سخت و طاقتفرسا اما بالاخره توانست تاحدی جای خود را در بین مخاطبان آثار نمایشی باز کند، اما ظهور و عرضه چندین محصول که با کیفیت مناسب وارد این کارزار شده و به سبب سود بیشتر و یا ضربههای مهلک شبکه قاچاق محصولات فرهنگی، کیفیت را به کمیت باختند، سبب شده بود که مخاطبان این حوزه، بخشی از اعتماد خود را از دست بدهند.
تولید «شهرزاد» از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اولا مخاطب را مجددا برای خرید محصولات نمایشی باکیفیت مجاب و اعتماد او را جلب کرد. از سوی دیگر، امنیت سرمایهگذاری در این حوزه را تا حدی ارتقا و نشان داد که مخاطب در قبال آثار باکیفیت و احترام گذاشتن به او، رفتاری کاملا فرهنگی از خود نشان میدهد. بر همین اساس است که بعد از تولید و پخش موفق فصل اول «شهرزاد»، چند مجموعه دیگر هم درخواستهای تولید سریالی خود در شبکه نمایش خانگی را به سازمان سینمایی ارائه کردند که سریال «عاشقانه» یکی از آنها بود که با استقبال هم همراه شد.
«شهرزاد» قطعا یک پیشرو است؛ پیشرویی که به نظرم میتواند یک قدم دیگر هم رو به جلو بردارد و آن قدم، تغییر موازنه توزیع فیزیکی در شبکه خانگی و نمایش آنلاین بر بستر VODهای تازه تأسیس است.
امیدوارم که تیم تولید و پخش «شهرزاد» بتوانند در این مسیر ثابت قدم بمانند و برای سرمایهگذاران و کارگردانان خلاق دیگر هم، راهی امیدوارانه ترسیم کنند.
فصل دوم سریال شهرزاد در ۱۵ قسمت به پایان رسید و فصل سوم آن درحال فیلمبرداری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- «الیور توئیست» به صحنه باز میگردد/ انتشار پوستر نمایش «الاویاتان»
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





