شماره پانزدهم هفته نامه مجازی شهرزاد امروز ۲۱ مهر در ۳۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، آخرین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حسین پارسایی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفتگو با محمد امامی (تهیه کننده)، نقد امید نجوان، شهرزاد از نگاه فروشندگان مراکز فرهنگی، بازتاب فضای مجازی ،شهرزاد در آیینه رسانه ها، بررسی عشق در شهرزاد، صد سوال از رضا کیانیان و عکسنوشتههایی از قسمت پانزدهم دیده میشود.
در یادداشت حسین پارسایی مدیر کل اداره نمایش خانگی سازمان سینمایی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
کمتر کسی است که نداند دنیای حال حاضر، دنیای محتوای دیجیتال بر بستر فضای وب است. اما حرکت دُرست در این فضا مختصاتی و پیشنیازهایی دارد که شبکه نمایش خانگی پویا قطعا یکی از مهمترین آنهاست. اما چرا؟
مردم ما طی دهههای گذشته عادت کردهاند که محتوای نمایشی مورد نیاز خود را به صورت کاملا رایگان از تلویزیون دریافت کنند، حال چه شبکههای داخلی و چه شبکههای خارجی فارسیزبان همگی در یک رقابت تنگاتنگ، محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان تامین کردهاند. مسئولان شبکههای داخلی برای تامین محتوای خود، سعی در تربیت نیرو و البته استفاده از چهرههای متبحر داشتند که البته تا حد زیادی هم موفق بودند؛ چهرههایی که امروز همگی آنها از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور هستند. اما در تمام این سالها، ایران نیز از قاعده حرکت به سمت شبکههای کابلی و یا حداقل نمایشهای غیررایگان مستثنی نبوده است و از آنجا که ایجاد شبکههای خصوصی در کشور ما غیرقانونی است، این وظیفه برعهده نمایش خانگی گذاشته شد.
نمایش خانگی با تمام ظرفیتهای پیدا و پنهان آن، اگرچه سخت و طاقتفرسا اما بالاخره توانست تاحدی جای خود را در بین مخاطبان آثار نمایشی باز کند، اما ظهور و عرضه چندین محصول که با کیفیت مناسب وارد این کارزار شده و به سبب سود بیشتر و یا ضربههای مهلک شبکه قاچاق محصولات فرهنگی، کیفیت را به کمیت باختند، سبب شده بود که مخاطبان این حوزه، بخشی از اعتماد خود را از دست بدهند.
تولید «شهرزاد» از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اولا مخاطب را مجددا برای خرید محصولات نمایشی باکیفیت مجاب و اعتماد او را جلب کرد. از سوی دیگر، امنیت سرمایهگذاری در این حوزه را تا حدی ارتقا و نشان داد که مخاطب در قبال آثار باکیفیت و احترام گذاشتن به او، رفتاری کاملا فرهنگی از خود نشان میدهد. بر همین اساس است که بعد از تولید و پخش موفق فصل اول «شهرزاد»، چند مجموعه دیگر هم درخواستهای تولید سریالی خود در شبکه نمایش خانگی را به سازمان سینمایی ارائه کردند که سریال «عاشقانه» یکی از آنها بود که با استقبال هم همراه شد.
«شهرزاد» قطعا یک پیشرو است؛ پیشرویی که به نظرم میتواند یک قدم دیگر هم رو به جلو بردارد و آن قدم، تغییر موازنه توزیع فیزیکی در شبکه خانگی و نمایش آنلاین بر بستر VODهای تازه تأسیس است.
امیدوارم که تیم تولید و پخش «شهرزاد» بتوانند در این مسیر ثابت قدم بمانند و برای سرمایهگذاران و کارگردانان خلاق دیگر هم، راهی امیدوارانه ترسیم کنند.
فصل دوم سریال شهرزاد در ۱۵ قسمت به پایان رسید و فصل سوم آن درحال فیلمبرداری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- «الیور توئیست» به صحنه باز میگردد/ انتشار پوستر نمایش «الاویاتان»
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





