پیمان معادی پس از حاشیه اخیر سریال «افعی تهران» مبنی بر شکایت آموزش و پرورش، از مخاطبان درخواست کرده تا به قدردانی از معلمان خود بپردازند و در عین حال تاکید کرده است، «شخصیت ساختگی ناظم به هیچوجه پرچمدار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست».
به گزارش سینماسینما، حاشیه اخیر سریال سامان مقدم از این قرار است که در روزهای گذشته خبری مبنی بر شکایت وزارت آموزش و پرورش از عوامل ساخت سریال «افعی تهران» منتشر شد که به دلیل سکانس مواجهه شخصیت آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) با ناظم مدرسهاش بود و این صحنه را که در قسمت هشتم سریال «افعی تهران» پخش شد، «توهین به مقام معلم» تلقی کردند.
بر این اساس، غلامعباس ترکی ـ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ـ در نامهای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.
همچنین مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریالهای نمایش خانگی خبر داد و با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است، اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.
واکنش پیمان معادی و دفاع از شاغلین نظام آموزشی کشور
پیمان معادی ـ فیلمنامه نویس و بازیگر اصلی سریال «افعی تهران» ـ اخیرا با انتشار تصاویری از دوران مدرسه و معلم قدیمی خود در صفحهی شخصیاش، درباره این سکانس حاشیه ساز نوشت: «بازنشر سکانسهای شاخص سریال افعی تهران باعث بحث و تبادل نظر میان مخاطبین سریال و کاربران شبکههای اجتماعی شده است. در این بین مواجهه شخصیت اصلی داستان با ناظم مدرسهای که سابقه تنبیه بدنی دانشآموزان را داشته بیش از همه مورد تحلیل قرار گرفته است.»
او در ادامه آورده است: «لزوم توضیح این نکته مایه تعجب عوامل سازنده «افعی تهران» شده که شخصیت ناظم مدرسه در این سریال به عنوان یک شخصیت ساختگی به هیچوجه پرچمدار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست. همانطور که شخصیت اصلی سریال به عنوان یک منتقد و کارگردان سینما، روانشناسِ قصه، مدیر مهدکودک و سایر شخصیتهای این مجموعه نمایشی با تمام نقاط ضعف و قوت خود نماد اعضای صنفشان به حساب نمیآیند. عوامل ساخت سریال «افعی تهران» از اهمیت نهاد مدرسه و معلم در تربیت مردم یک جامعه آگاه هستند و به خوبی میدانند که بعد از خانواده مهمترین نهاد موثر در پرورش افراد یک جامعه، مدرسه است.»
معادی در بخش پایانی این پُست توضیحی همچنین نوشته است: «عوامل سازنده سریال «افعی تهران» ضمن قدردانی از همراهی گسترده تماشاگران از همه مخاطبان دعوت میکنند تا در راستای قدردانی از معلمین سختکوش، عالم و فداکاری که آنها را در مسیر رشد فردی و تحصیلی یاری کردند در شبکههای اجتماعی با ذکر نام و سال تحصیلی از ایشان به نیکی یاد کنند تا «افعی تهران» بهانهای برای قدردانی از این عزیزان شریف باشد.»
مرور حاشیهای قدیمی با سحر دولتشاهی
اظهارات اخیر پیمان معادی در تکریم جایگاه معلمان و توضیحات وی درباره شخصیتهای این سریال به نظر میرسد، حالا پرونده حاشیه جدید را مختومه کند؛ ضمن اینکه ساخته سامان مقدم در قسمتهای قبل هم با حاشیههایی از جنس دیگر مواجه بوده است.
پیشتر گریم سحر دولتشاهی در این سریال و نقش او به عنوان تراپیست مورد انتقاد برخی رسانهها قرار گرفته بود. یکی از سکانسهای ثابت سریال «افعی تهران»، «اتاق درمان» است و عملکرد درمانگر حاضر در این سریال به گونهای است که واکنش برخی از کارکنان این صنف را به دنبال داشته است. به اعتقاد آنان عملکرد درمانگر حاضر در این سریال با چهارچوبهای تخصصی درمان روانشناختی تضادهای چشمگیری دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «آه سرد» آنلاین اکران میشود
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «سودابه» آنلاین اکران میشود
- تابستانِ ولرم پلتفرمها
- یک موفقیت برای «در انتهای شب»؛ هدی زینالعابدین و پارسا پیروزفر از جشنواره اسپانیایی جایزه گرفتند
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- «علت مرگ: نامعلوم» به اکران آنلاین رسید
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





