تهیهکننده «بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار که این روزها در شهر قزوین در حال تصویربرداری است، از روند ساخت این سریال و حواشی انصراف نویسنده گفت.
به گزارش سینماسینما، حسن مصطفوی ـ تهیهکننده سریال «بامداد خمار» ـ با اشاره به حواشی اخیر این سریال مبنی بر انصراف محمد داودی، سرپرست نویسندگان از پروژه خاطرنشان کرد: حاشیه همیشه بوده و در پروژهها هست، نه تنها در حوزه هنر بلکه در همه حوزهها وجود دارد و این امری طبیعی است. اما در ارتباط با پروژه «بامداد خمار»، کار، خیلی خوب پیش میرود و روال عادی خود را طی میکند. موضوع انصراف نویسنده هم پیچیده نبود و یک دلخوری بود که حل خواهد شد.
این تهیهکننده ادامه داد: برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد، هم آقای داودی و هم خانم آبیار تلاش کردند قصه به نحو مناسبی پیش برود چون هدف همه ما مخاطب است و بعد از اینکه سریال پخش شود همهی این اختلافات و درگیریها حل میشود.
مصطفوی درباره روند تولید این سریال نیز گفت: این سریال در قزوین تصویربرداری میشود و لوکیشن در قزوین است و با توجه به اینکه کار تاریخی است از اماکن تاریخی قزوین استفاده میکنیم. با توجه به اینکه تصویربرداری این سریال تازه شروع شده، زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست. فهرست بازیگران همان چیزی است که اعلام شده و آقای حمید صفت هم از بازیگرانی است که به این مجموعه اضافه شده است.
تهیهکننده «بامداد خمار» دربارهی خروجی قصه این سریال و تفاوت آن با رمان «بامداد خمار» بیان کرد: قصه به نویسندگی آقای داودی، همان چیزی است که در رمان «بامداد خمار» وجود دارد و حالا هم خانم آبیار جرح و تعدیل میکنند؛ با این همه کلیت قصه همان است ولی به هر حال برای جذابیت کار، مواردی کم و زیاد و اضافه شده است؛ برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد.
تهیهکننده «بامداد خمار» درباره فعالیت در مدیوم نمایش خانگی و تفاوت آن با سینما گفت: با توجه به اینکه فضای نمایش خانگی سریعتر به سود میرسد و ضرر در آن کمتر است به همین دلیل دوستان وارد شبکه نمایش خانگی شدند. زمانی که من «شهرزاد»، «هیولا»، «گلشیفته» و «هشتک خاله سوسکه» را در شبکه نمایش خانگی کار کردم همه بازگشت سرمایه داشت اما «برف آخر» را سه سال پیش کار کردم؛ هنوز هم با وجود اینکه این همه جایزه گرفت اکران نشده است؛ بنابراین برای سرمایهگذاران و تهیهکنندگان، ایدهال این است که به سمت نمایش خانگی برود.
«بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سیدجوادی از رمانهای عامهپسند دهه ۷۰ بود که بهخصوص در میان نوجوانان خوانندگان زیادی داشت.
بهمن ماه گذشته بود که صفحه رسمیسریال «بامداد خمار» از شروع ساخت به کارگردانی نرگس آبیار، تهیهکنندگی حسن مصطفوی و بازی ترلان پروانه و سینا مهراد خبر داد.
نرگس آبیار سریال «سووشون» را هم بعد از یک سال تصویربرداری آماده پخش دارد که در واقع اولین فعالیت او در حوزه سریالسازی است و هر دو سریال او که خودش هم داستاننویس است، اقتباسی از رمانهایی هستند که توسط نویسندگان زن نوشته شدهاند. «سووشون» بر اساس رمان سیمین دانشور و «بامداد خمار» بر اساس رمان معروف فتانه حاج سیدجوادی است.
محمد داودی، نویسنده سینما و مدرس فیلمنامهنویسی که تجربه نویسندگی فیلمهای مختلفی از جمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز»، «نگهبان شب» و … را در کارنامه دارد، به عنوان سرپرست نویسندگان این مجموعه معرفی شده بود اما به دلیل مجموعهای از اتفاقات رخ داده، انصراف خود را از حضور در این پروژه اعلام کرد.
داودی دلایل این اتفاق را بازبینی و تغییرات فیلمنامه عنوان کرده بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در قالب یک جوابیه؛ «بامداد خمار» پاسخ نویسنده فیلمنامه را داد/ نبود روحیه تعاملی
- انصراف نویسنده «بامداد خمار» از حضور در پروژه/ نامم را حذف کنید
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- معرفی برگزیدگان جشنواره ملبورن/ جایزه اول به فیلم سنگالی رسید
- نمایش فیلمهای هشت سینماگر ایرانی در جشنواره ملبورن
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش