اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران با تشکیل کمیته رفع موانع تولید، در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی تلاش میکنند.
به گزارش سینماسینما، این اتحادیه بیانیهای را با توجه به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری در سال ۱۴۰۱ و نامگذاری این سال به نام «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها دعوت میکند تا با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
«در سالی که در ابتدای آن با واگذاری نظارت بر تولید آثار حرفهای به نهادی چون ساترا که هیچ ساز و کار اجرایی مشخصی برای خدمات رسانی به کسب و کارهای این حوزه ندارد آن هم در یک قانون بودجه یک ساله، انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور پروانه آثار نمایش خانگی، تصویب مصوبهای مبهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین سقف برای معافیت مالیاتی فعالیتهای هنری، تعارض قوانین و مقررات در خصوص ضریب بیمه قرارداهای پیمان در تولید آثار هنری و تصویب و ابلاغ مقررات و ضوابط دست و پا گیر در حوزه تولید و نشر آثار تصویری، موانع بزرگی پیش پای تولیدکنندگان این حوزه قرار داد.
مراجع ذیصلاح نه تنها گامی در جهت مانع زدایی از تولید محصولات تصویری بر نداشتهاند بلکه سال گذشته را میتوان سال ایجاد مانع بر سر تولید آثار نمایش خانگی نامید.
از این رو اتحادیه تولیدکنندگان با تشکیل کمیته رفع موانع تولید و شروع مذاکراتی با کلیه ذینفعان این حوزه، تلاشی را در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی آغاز کرد که با همراهی تشکلهای ذینفع دیگر موفقیتهای مهمی را کسب نمود.
تثبیت معافیت مالیاتی فعالیتهای تولیدی بخش فرهنگ و هنر توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه اعضای محترم شورای نگهبان به ایرادات وارده بر واگذاری نظارت بر همه مراحل تولید آثار حرفهای به ساترا، میسر نبود جز با اراده اعضای این اتحادیه و همراهی و کمک دیگر تشکلهای ذینفع.
اهمیت تولید و اشتغالزایی در وضعیت کنونی کشور تا آنجاست که رهبر بزرگوار انقلاب برای چندمین سال متوالی با انتخاب شعار تولید و اشتغالزایی، سال جدید را تحویل کردهاند.
هنر تولید محصولات تصویری، خلاقیتی نرم و هویت ساز است که در ابعاد مختلف و از دانشهای متفاوت برای تولید، تکمیل و عرضه این محصولات بهره میبرد.
در اقتصاد دیجیتال، محتوی تصویری به روز و قابل رقابت با نمونههای خارجی، شرط اول موفقیت و ایجاد اشتغال پایدار است.
تسهیل در صدور مجوزهای تولید و نشر محصولات تصویری، رفع موانع ایجاد شده توسط نهادهای موازی، ایجاد ثبات در ضوابط و مقررات و واسپاری امور به بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد میتواند موجب افزایش اشتغال پایدار و جذب سرمایه و افزایش صادرات غیر نفتی در این حوزه شود.
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران ضمن استقبال از نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها، اصناف و گروههای ذینفع دعوت میکند با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور مجوز برای ۴ طرح سریال نمایش خانگی
- توضیح ساترا درباره حذف سکانسی از «در انتهای شب» چند روز پس از انتشار
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- خروج از موقعیت ذینفع، پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی
- چالشهای امروز ساترا و تاثیر آن بر آینده نمایش خانگی
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- مهدیپور و آذرپندار، نمایندگان ارشاد در شوراهای مجوز ساترا/ طرح ۶ سریال و یک فیلمنامه بررسی شد
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- «طناز» از روبیکا حذف شد
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش