اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران با تشکیل کمیته رفع موانع تولید، در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی تلاش میکنند.
به گزارش سینماسینما، این اتحادیه بیانیهای را با توجه به اهمیت اشتغال از دیدگاه رهبری در سال ۱۴۰۱ و نامگذاری این سال به نام «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها دعوت میکند تا با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
«در سالی که در ابتدای آن با واگذاری نظارت بر تولید آثار حرفهای به نهادی چون ساترا که هیچ ساز و کار اجرایی مشخصی برای خدمات رسانی به کسب و کارهای این حوزه ندارد آن هم در یک قانون بودجه یک ساله، انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور پروانه آثار نمایش خانگی، تصویب مصوبهای مبهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین سقف برای معافیت مالیاتی فعالیتهای هنری، تعارض قوانین و مقررات در خصوص ضریب بیمه قرارداهای پیمان در تولید آثار هنری و تصویب و ابلاغ مقررات و ضوابط دست و پا گیر در حوزه تولید و نشر آثار تصویری، موانع بزرگی پیش پای تولیدکنندگان این حوزه قرار داد.
مراجع ذیصلاح نه تنها گامی در جهت مانع زدایی از تولید محصولات تصویری بر نداشتهاند بلکه سال گذشته را میتوان سال ایجاد مانع بر سر تولید آثار نمایش خانگی نامید.
از این رو اتحادیه تولیدکنندگان با تشکیل کمیته رفع موانع تولید و شروع مذاکراتی با کلیه ذینفعان این حوزه، تلاشی را در راستای مقابله با هرگونه مانع و سنگ اندازی بر سر راه تولید و ایجاد اشتغال در حوزه نمایش خانگی آغاز کرد که با همراهی تشکلهای ذینفع دیگر موفقیتهای مهمی را کسب نمود.
تثبیت معافیت مالیاتی فعالیتهای تولیدی بخش فرهنگ و هنر توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه اعضای محترم شورای نگهبان به ایرادات وارده بر واگذاری نظارت بر همه مراحل تولید آثار حرفهای به ساترا، میسر نبود جز با اراده اعضای این اتحادیه و همراهی و کمک دیگر تشکلهای ذینفع.
اهمیت تولید و اشتغالزایی در وضعیت کنونی کشور تا آنجاست که رهبر بزرگوار انقلاب برای چندمین سال متوالی با انتخاب شعار تولید و اشتغالزایی، سال جدید را تحویل کردهاند.
هنر تولید محصولات تصویری، خلاقیتی نرم و هویت ساز است که در ابعاد مختلف و از دانشهای متفاوت برای تولید، تکمیل و عرضه این محصولات بهره میبرد.
در اقتصاد دیجیتال، محتوی تصویری به روز و قابل رقابت با نمونههای خارجی، شرط اول موفقیت و ایجاد اشتغال پایدار است.
تسهیل در صدور مجوزهای تولید و نشر محصولات تصویری، رفع موانع ایجاد شده توسط نهادهای موازی، ایجاد ثبات در ضوابط و مقررات و واسپاری امور به بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد میتواند موجب افزایش اشتغال پایدار و جذب سرمایه و افزایش صادرات غیر نفتی در این حوزه شود.
اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران ضمن استقبال از نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانشبنیان، اشتغال آفرین» آمادگی خود جهت کمک به تحقق شعار سال را اعلام داشته و از همه تشکلها، اصناف و گروههای ذینفع دعوت میکند با تشکیل کمیته مشترک رفع موانع تولید و اشتغالزایی در نمایش خانگی، ضمن پیوستن به این پویش، در تشریک مساعی و نیل به این هدف والا ما را یاری رسانند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره توقیف برنامه سروش صحت
- مالکیت معنوی «کتاب باز» برای صداوسیما است؛ توقیف برنامه سروش صحت پس از انتشار اولین قسمت
- صدور مجوز برای ۴ طرح سریال نمایش خانگی
- توضیح ساترا درباره حذف سکانسی از «در انتهای شب» چند روز پس از انتشار
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- خروج از موقعیت ذینفع، پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
آخرین ها
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
- صیدِ کارگردان بزرگ
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- اختصاصی سینماسینما/ تازهترین فیلم کارگردان افغانی تبار در مسابقهی جشنواره برلین