شکایت از «وارن بیتی» کارگردان و بازیگر معروف به به اتهام تجاوز در سال ۱۹۷۳ توسط یک قاضی در لس آنجلس رد شد.
به گزارش سینماسینما، «کریستینا هرش» در نوامبر ۲۰۲۲ علیه این بازیگر و کارگردان شکایت کرده و مدعی شده بود که وارن بیتی در سال ۱۹۷۳ او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.
در این شکایت نامی از وارن بیتی که اکنون ۸۶ سال دارد ذکر نشده است، اما به وضوح به او اشاره شده است. از متهم به عنوان بازیگر و تهیه کننده مشهور یاد شده بود که برای بازی در نقش کلاید در سال ۱۹۶۷ در فیلم «بانی و کلاید» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
بر اساس این دادخواست، متهم از موقعیت خود به عنوان یک بزرگسال و یک ستاره سینمای هالیوود برای تجاوز به یک کودک استفاده کرده است اما در نهایت «ادوارد بی مورتون جونیور» قاضی دادگاه عالی بورلی هیلز، این پرونده را رد کرد، به این معنی که نمی توان آن را دوباره تشکیل داد.
وارن بیتی هنوز هیچ اظهارنظری در مورد این شکایت نکرده است. او نخستین و تنها سینماگر دنیای سینماست که توانسته در چهار شاخه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی نامزد جایزه اسکار شود و یک بار هم برای فیلم «سرخها» اسکار کارگردانی دریافت کرده است.
«هنری وارن بیتی» متولد ۳۰ مارس ۱۹۳۷ در ویرجینیا، پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و همچنین یک سال تحصیل در دانشگاه «نورث وسترن»، از تحصیل انصراف داد و مدتی کارگر ساختمانی بود. سپس به کلاس آموزش بازیگری پیوست، ابتدا نقشهای کوچکی در تلویزیون ایفا میکرد، اما پس از آن با حضور در نمایشهای تلویزیونی به شهرت رسید.
وارن بیتی بعدها به تئاتر برادوی رفت و پس از آن جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم «شکوه علفزار» محصول ۱۹۶۱ ساخته «الیا کازان» در سینما مطرح شد.
وی همچنین با ایفای نقش در فیلم مشهور «بانی و کلاید» در سال ۱۹۶۷ ساخته «آرتور پن» که خودش تهیه کنندهاش نیز بود، به اوج شهرت رسید.
وی در سال ۱۹۷۸ در اثری مشترک فیلم «بهشت میتواند منتظر بماند» را کارگردانی کرد که در نگارش فیلمنامه آن نیز مشارکت داشت و ضمن همکاری در تهیه این فیلم، نقش اول آن را نیز بازی کرد. این فیلم تبدیل به یکی از موفقترین فیلمهای او شد؛ چراکه علاوهبر فروش قابل توجه در سینما، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد و وارن بیتی نیز در دو بخش بهترین کارگردانی و بازیگری نامزد دریافت جایزه شد.
وی اگرچه در آن سال جایزه اسکار دریافت نکرد، اما سه سال بعد با فیلم «سرخها» (۱۹۸۱) اسکار بهترین کارگردانی را گرفت که در این فیلم خودش نقش یک خبرنگار آرمانگرا را ایفا کرد.
او در سال ۱۹۹۸ نیز کمدی-درام «بولورث» را ساخت که در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد کسب جایزه شد و در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز نسخهای تلویزیونی و کوتاه از فیلم موفق و پرفروشش «دیک تریسی» را کارگرانی و تهیهکنندگی کرد.
«قوانین صدق نمیکنند» آخرین اثر وارن بیتی است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد و با فروش حدود چهار میلیون دلاری در مقابل هزینه تولید ۲۵ میلیون دلاری، یک شکست بزرگ تجاری بود.
منبع: ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





