تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۴:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29812

۲۲۴۱۴۸۵آکادمی اسکار اعلام کرد به ارمنستان اجازه داده تا به دلیل پذیرفته نشدن فیلم این کشور از سوی آکادمی در بخش اسکار خارجی زبان، نماینده دیگری برای این بخش معرفی شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار که از پذیرش نماینده ارمنستان برای بخش خارجی زبان سر باز زده بود و این فیلم را در فهرست ۸۵ فیلم پذیرفته شده برای اسکار جای نداد، اکنون اعلام کرده ارمنستان اجازه دارد تا به جای «زلزله» فیلم دیگری را برای اسکار خارجی زبان معرفی کند.

سخنگوی آکادمی اسکار با گفتن این که کمیته «زلزله» را نپذیرفت چون برآورده کننده خواست‌های کمیته نبود، افزود به ارمنستان اجازه داده شده تا فیلم دیگری را به عنوان نماینده خود به کمیته معرفی کند.

گفته شده مشکل آکادمی با این فیلم این بود که در آن از روسی‌ها بیش از حد استفاده شده بود و شمار افراد ارمنی حاضر در این فیلم خیلی به نسبت افراد روس کم بود.

سخنگوی مارس میدیا کمپانی تهیه کننده فیلم «زلزله» گفت آکادمی به همین دلیل «زلزله» را نپذیرفت و این کمپانی به آکادمی اعلام کرد که فیلم «زلزله» محصولی مشترک بین ارمنستان و روسیه بوده است.

رابین ریشدیشیان رییس مارس میدیا نیز افزود که آنها اسنادی مبتنی بر همکاری مشترک بین دو کشور برای آکادمی فرستاده‌اند و امیدوار هستند که این استدلال مورد توجه آکادمی واقع شود. به گفته وی، این اسناد ثابت می‌کند ۹۰ درصد تولید فیلم توسط ارمنیانی از ارمنستان، روسیه و فرانسه انجام شده است.

«زلزله» فیلمی است که با بودجه سه میلیون دلاری ساخته شده و ساریک آندرسیان کارگردان آن بوده است. این فیلم واکنش به یکی از مخرب‌ترین فاجعه‌های طبیعی در دوره اتحاد جماهیر شوروی را تصویر کرده که دسامبر سال ۱۹۸۸ در شمال ارمنستان به وقوع پیوست.

این فیلم پنجمین فیلمی است که ارمنستان از زمانی که در سال ۱۹۹۱ به استقلال رسید، تاکنون برای بخش بهترین فیلم خارجی زبان به آکادمی اسکار معرفی کرده است. هیچ یک از فیلم‌های قبلی از جمله «حتی اگر یک نفر» ساخته ناتالیا بلیوسکین و «پاییز شعبده‌باز» ساخته روبن گورکیانتس به عنوان نامزد برای کسب جایزه اسکار خارجی زبان به فهرست اولیه اسکار راه نیافتند.

آکادمی فیلم‌های معرفی شده از سوی افغانستان و تونس را نیز نپذیرفته و هنوز خبری درباره این دو فیلم منتشر نشده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها