تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۲۰:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188911

فیلم «چالشگران» به دلیل اعتصاب انجمن بازیگران از افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز حذف و نمایش آن به آغاز به سال ۲۰۲۴ موکول شد.

به گزارش سینماسینما، به دنبال اعتصاب بازیگران آمریکایی و ممکن نبودن حضور آنها در برنامه‌های معرفی فیلم، فیلم «فرمانده» فیلمی حماسی ایتالیایی از جنگ جهانی دوم جایگزین «چالشگران» در اولین فیلم شب افتتاحیه ونیز شد.

«چالشگران» یا «چلنجرها» ساخته لوکا گوادانینو با بازی زندایا بازیگر آمریکایی ساخته شده و زندایا در آن در نقش یک اعجوبه سابق تنیس بازی می‌کند. از آنجا که اعتصاب انجمن بازیگران حضور بازیگران برای تبلیغات فیلم را ممنوع کرده و به این ترتیب زندایا، مایک فیست و جاش اوکانر نمی‌توانستند ۳۰ آگوست روی فرش قرمز ونیز بروند، تهیه کننده فیلم استراتژی پخش آن را تغییر داده است.

پس از یک هفته بحث، برگزارکنندگان ونیز در بیانیه‌ای که جمعه منتشر شد تأیید کردند که این فیلم به تصمیم تولیدکننده در جشنواره شرکت نخواهد کرد.

گفته شده تاریخ اکران جدید فیلم «چلنجرز» اوایل تابستان ۲۰۲۴ خواهد بود تا هم فاصله زیادی از اعتصاب داشته باشد و هم بتواند مخاطبان خود را به دست آورد.

تاریخ اکران ۱۵ سپتامبر در آمریکا پیشتر برای «چالشگران» تعیین شده بود. این فیلم اولین فیلم گوادانینو است که توسط استودیویی هالیوودی در آمریکا ساخته می‌شود. مترو گلدوین مایر پیکچرز و استودیو آمازون این فیلم را در داخل آمریکا اکران می‌کنند و شرکت برادران وارنر پخش بین‌المللی آن را برعهده دارد.

«چلنجرها» توسط نمایشنامه‌نویس آمریکایی جاستین کوریتزکس نوشته شده است.

«فرمانده» ساخته ادواردو دی آنجلیس، با بازی پی‌یرفرانچسکو فاوینو، اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی ونیز که از ۳۰ آگوست آغاز می‌شود، انجام خواهد داد. این فیلم یک حماسه از جنگ جهانی دوم با تمرکز بر کاپیتان زیردریایی نیروی دریایی سلطنتی ایتالیاست.

در خلاصه داستان آمده است: یک شب تاریک در اکتبر ۱۹۴۰، کاپیتان سالواتوره تودارو هنگام دریانوردی در اقیانوس اطلس، با یک کشتی تجاری مسلح روبه‌رو می‌شود که با چراغ‌های خاموش در حرکت است. توپ‌هایش را به سمت کشتی شلیک و آن را غرق می‌کند و تصمیمی می‌گیرد که در تاریخ ثبت می‌شود: او ۲۶ ناوی کشتی غرق شده بلژیکی را نجات می‌دهد و آنها را در نزدیک‌ترین بندر امن پیاده می‌کند و برای اینکه در زیردریایی خود برای آنها جایی باز کند، مجبور می‌شود ۳ روز در سطح آب حرکت کند و در معرض دید نیروهای دشمن قرار گیرد؛ تصمیمی که جان خود و افرادش را به خطر می‌اندازد.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز از فیلم دی آنجلیس به عنوان فیلمی با پژواک‌های کاملا معاصر یاد کرد که یادآور لزوم قرار دادن ارزش‌های اخلاقی و همبستگی انسانی بر منطق بی‌رحمانه پروتکل‌های نظامی است.

هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می شود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها