تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54951

شاه آرتور«نگهبانان کهکشان جلد ۲» برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما، دومین آخر هفته تابستان سینمایی در آمریکای شمالی با شکست تجاری فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword) تولید شرکت‌های برادران وارنر و ویلیج ردشاو همراه بود.

فیلم حماسی «شاه آرتور» از جمعه تا یکشنبه در ۳۷۰۲ سینما در ایالات متحده و کانادا تنها ۱۴٫۷ میلیون دلار فروخت و در این در حالی است که فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شده و میلیون‌ها دلار هم هزینه تبلیغات آن شده است. به این ترتیب، اولین شکست تجاری بزرگ تابستان ۲۰۱۷ و یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ برای یک فیلم استودیویی پرهزینه رقم خورد. فروش «شاه آرتور» در سطح بین‌المللی نیز ناامیدکننده بود و انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر بدهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، چارلی هانام در این فیلم نقش آرتور را بازی می‌کند، شاهزاده‌ای که در کودکی از حق طبیعی خود محروم و در کوچه‌ پس کوچه‌های شهر بزرگ می‌شود، اما وقتی او شمشیر را از سنگ بیرون می‌کشد، ناچار می‌شود میراث خود را بپذیرد. جود لاو، آسترید برژس-فریزبه، جایمن هانسو، آیدان گیلن و اریک بانا دیگر بازیگران «شاه آرتور» به کارگردانی گای ریچی هستند. دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس هم نقشی کوتاه در فیلم دارد.

«شاه آرتور» که اکران آن به دفعات به تعویق افتاد، از سوی منتقدان نادیده گرفته شده است، اما تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند. «شاه آرتور» در ۵۱ بازار بین‌المللی ۲۹٫۱ میلیون دلار فروش داشت که شامل فروش ناامیدکننده ۵٫۱ میلیون دلار در چین بود. فیلم هنوز در چند بازار مهم از جمله بریتانیا و استرالیا اکران نشده است.

در همین حال، کمدی اکشن «قاپیده» (Snatched) با بازی ایمی شومر و گلدی هان در اولین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی در ۳۵۰۱ سینما ۱۷٫۵ میلیون دلار فروخت و یک پله بالاتر از «شاه آرتور» در رده دوم جدول قرار گرفت. شرکت فاکس که ۴۲ میلیون دلار صرف تولید فیلم درجه R «قاپیده» کرده است، انتظار فروش بیشتری را برای این فیلم داشت، بخصوص که کمدی «افتضاح» (Trainwreck) با بازی شومر در ۲۰۱۵ با ۳۰ میلیون دلار کار خود را شروع کرد.

«قاپیده» به کارگردانی جاناتان لوین درباره مادر و دختری است که هنگام گذراندن تعطیلات در اکوادور، ربوده می‌شوند و می‌کوشند فرار کنند. منتقدان چندان از فیلم استقبال نکرده‌اند و تماشاگران در سینمااسکور به آن درجه B داده‌اند. «قاپیده» اولین فیلم سینمایی گلدی هان بعد از ۱۵ سال و اولین فیلم شومر بعد از «افتضاح» است.

در همین حال، «نگهبانان کهکشان جلد ۲» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) به کارگردانی جیمز گان با ۶۳ میلیون دلار فروش برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش فیلم‌ها جای گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم ۲۴۶٫۱ میلیون دلار شده است. فروش خارجی «نگهبانان کهکشان جلد ۲» به ۳۸۴٫۴ میلیون دلار و فروش جهانی آن ۶۳۰٫۶ میلیون دلار رسیده است.

«سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious) و فیلم انیمیشن «بچه رئیس» (The Boss Baby) از شرکت دریم‌ورکس انیمیشن، به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا قرار گرفتند.

 

منبع: هنرآنلاین ـ علی افتخاری

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها