تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۷:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68783

ژان روشفور در بیش از شش دهه فعالیت هنری در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد و سه جایزه سزار گرفت.
به گزارش سینماسینما، ژان روشفور که از او به عنوان نماد وقار و کمدی یاد می‌شد و در عین حال به خاطر سبیلش نیز معروف بود، در پاریس درگذشت.

بازیگر پرکار فرانسوی و برنده سه جایزه سزار ماه اوت در بیمارستان بستری شد و یکشنبه شب از دنیا رفت. او ۸۷ ساله بود.

روشفور در بیش از شش دهه فعالیت هنری در بیش از ۱۰۰ فیلم شامل “Hearth Fires” بازی کرد که در ۱۹۷۲ در بخش رسمی جشنواره فیلم کن روی پرده رفت. او در این فیلم مقابل مقابل آنی ژیراردو ظاهر شد.

“مرد بلوند بلندقد با یک کفش سیاه” به کارگردانی ایو روبر همین‌طور فیلم موفق “Let Joy Reign Supreme” به کارگردانی برتران تاورنیه تولید ۱۹۷۵، “یک فیل می‌تواند بی‌اندازه غلط‌ انداز باشد” (۱۹۷۶) که نامزد جایزه گلدن گلوب شد، “همسر آرایشگر” (۱۹۹۰) به کارگردانی پاتریس لکونت و “گمشده در لا مانچا” (۲۰۰۲) به کارگردانی کیت فالتن و لویی پپ از دیگر فیلم‌های مطرح او هستند.

“گمشده در لا مانچا” مستندی درباره تلاش نافرجام‌تری گیلیام برای ساخت فیلم “مردی که دن کیشوت را کشت” است. گیلیام که بعد از ۱۷ سال به تازگی تولید این پروژه را به پایان رسانده است، در ۲۰۰۰ کار را با بازی روشفور در نقش دن کیشوت شروع کرد. روشفور هنگام کار دچار فتق دیسک کمر شد.

روشفور در ۱۹۳۰ در پاریس به دنیا آمد و در دهه ۱۹۵۰ وارد دنیای سینما شد. او به تدریج یکی از بازیگران محبوب فرانسه شد و در فیلم‌های محبوب دیگری مانند “شمشیرهای خون” به کارگردانی فیلیپ دی بروکا با بازی ژان – پل بلموندو و کلودیا کاردیناله، ” Les grands ducs” و ” Ridicule” به کارگردانی لکونت ظاهر شد.

او همچنین در ۱۹۹۸ در سریال کوتاه “کنت مونت کریستو” مقابل ژرار دوپاردو بازی کرد. او آخرین بار در ۲۰۱۵ در فیلم “فلوراید” به کارگردانی فیلیپ لو گی مقابل دوربین رفت. روشفور برای “Let Joy Reign Supreme” برنده جایزه سزار بهترین بازیگر مرد مکمل و برای ” Le Crabe-Tambour” برنده جایزه سزار بهترین بازیگر مرد شد و در ۱۹۹۹ نیز یک جایزه سزار افتخاری دریافت کرد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها