تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۱۴:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189766

با انتخاب برندگان جوایز فیلم ملی هند «RRR» موفق به کسب ۶ جایزه شد و آلو آرجون، آلیا بات و کریتی سانون جایزه بهترین بازیگر را دریافت کردند.

به گزارش سینماسینما، «RRR» ساخته اس‌اس راجامولی با کسب ۶ جایزه برنده بزرگ جوایز ملی فیلم هند شد، در حالی که فیلم «راکتری» اولین تجربه کارگردانی آر.ماداوان جایزه بهترین فیلم را کسب کرد. نیکیل ماهاجان هم برای فیلم «گوداوری» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

«RRR» که برنده اسکار و گلدن گلوب شده موفق شد تا جوایز فیلم محبوب مردم، بهترین خواننده مرد، موسیقی فیلم، جلوه‌های ویژه، طراحی حرکت و کارگردانی اکشن را از آن خود کند.

آلو آرجون برای «پوشپا: خیزش- قسمت اول» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این فیلم همچنین جایزه بهترین آهنگ را برد.

آلیا بات و کریتی سانون هم به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن را به ترتیب برای بازی در «گانگوبای کاتیاوادی» و «میمی» به دست آوردند، در حالی که پانکاج تریپاتی برای فیلم دوم جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد.

«گانگوبای کاتیاوادی» همچنین برنده فیلمنامه اقتباسی، دیالوگ‌نویسی و گریم شد. این درام جنایی که به کارگردانی و نویسندگی و تدوین سانجای لیلا بانسالی ساخته شده اولین بار در برلیناله ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و به عنوان «یخ‌شکن» بالیوود مشهور شد چون اولین فیلم هندی بود که پس از همه‌گیری کرونا تماشاگران را به سالن‌های سینما بازگرداند و پربیننده‌ترین فیلم هندی در نتفلیکس هم شد.

پالاوی جوشی برای فیلم «پرونده‌های کشمیر» برنده جایزه بازیگر زن نقش مکمل شد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم مشترک ملی شد که به نام نرگس دات بازیگر فقید اهدا می‌شود.

بهاوین راباری جایزه بهترین بازیگر کودک را برای فیلم «آخرین نمایش فیلم» ساخته پان نالین را از آن خود کرد. این فیلم که نماینده هند در اسکار بین‌المللی بود برنده بهترین فیلم گجراتی زبان هم شد.

«مپادیان» ساخته ویشنو موهان بهترین فیلم اول و فیلم «آنوناد-رزونانس» ساخته ریما بورا بهترین فیلم با دیدگاه اجتماعی شدند.

«شرشاه» ویشنووردان برنده جایزه ویژه هیات داوران شد و «اک‌تا گوان» ساخته سریستی لاخرا هم جایزه بهترین فیلم غیربلند را دریافت کرد.

شاهی کبیر برای «نایتو» برنده بهترین فیلمنامه اورجینال شد و فیلم «آویک موخوپادهایای» برنده بهترین فیلمبرداری و همچنین برنده بهترین فیلم هندی زبان، طراحی صدا، میکس نهایی، طراحی لباس و طراحی تولید شد.

این جوایز برای فیلم‌هایی بود که در دوره ۲۲-۲۰۲۱ اکران شده‌اند.

انوراگ تاکور وزیر اطلاعات هند با تبریک و آرزوی بهترین‌ها برای برندگان گفت: امروز هند بزرگترین فیلمساز جهان است و ما پتانسیل تبدیل شدن به قطب محتوای جهان را داریم. حالا نوبت ماست و فیلم‌های ما در سراسر جهان شناخته می‌شوند و به بفتا و اسکار می‌روند.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها