شب پیش جشنواره ساندنس ۲۰۲۳ برندگان این دوره خود را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، سی و هشتمین دوره جشنواره ساندنس «هزار و یک» ساخته ای.وی راکول را شب پیش به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در بخش سینمای آمریکا انتخاب کرد.
فیلم بریتانیایی «اسکراپر» ساخته شارلوت رنگان هم جایزه بزرگ هیات داوری را در بخش سینمای جهان برد.
جایزه بزرگ هیات داوران آمریکا در بخش مستند به جو بروتسر و میشل استنسون برای «رفتن به مریخ: پروژه نیکی جووانی» اهدا شد و «خاطره ابدی» ساخته میت آلبردی از شیلی جایزه بزرگ هیات داوران سینمای جهان در بخش مستند را از آن خود کرد.
جوآنا ویسنته، مدیر عامل موسسه ساندنس انتخاب برندگان امسال را «احساس ضرورت و تعهد به برتری فیلم مستقل» خواند.
جوایز منتخب تماشاگران به مریم کشاورز برای «نسخه ایرانی» در بخش رقابتی درام آمریکایی، مدلاین گوین با «پشت اتوپیا» در بخش مستند آمریکایی، مستیلاف چرونوف با «۲۰ روز در ماریوپول» در بخش مستند سینمای جهان و نورا نیاسری با «شیدا» در بخش درام سینمای جهان رسید.
مریم کشاورز در بخش فیلمنامهنویسی درام آمریکایی نیز موفق به کسب جایزه شد.
جشنواره امسال از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) آغاز شد و تا یکشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) ادامه دارد. امسال در مجموع ۱۱۱ فیلم بلند و ۶۴ فیلم کوتاه از میان بیش از ۱۵ هزار فیلم ارسال شده به جشنواره در این رویداد به نمایش درآمدند و بیش از ۷۵ درصد آثار ارایه شده تا روز یکشنبه در پلتفرم آنلاین جشنواره در دسترس خواهند بود.
هیچ فیلمی از سینمای ایران امسال برای نمایش در این رویداد حضور نداشت.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران