شب پیش جشنواره ساندنس ۲۰۲۳ برندگان این دوره خود را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، سی و هشتمین دوره جشنواره ساندنس «هزار و یک» ساخته ای.وی راکول را شب پیش به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در بخش سینمای آمریکا انتخاب کرد.
فیلم بریتانیایی «اسکراپر» ساخته شارلوت رنگان هم جایزه بزرگ هیات داوری را در بخش سینمای جهان برد.
جایزه بزرگ هیات داوران آمریکا در بخش مستند به جو بروتسر و میشل استنسون برای «رفتن به مریخ: پروژه نیکی جووانی» اهدا شد و «خاطره ابدی» ساخته میت آلبردی از شیلی جایزه بزرگ هیات داوران سینمای جهان در بخش مستند را از آن خود کرد.
جوآنا ویسنته، مدیر عامل موسسه ساندنس انتخاب برندگان امسال را «احساس ضرورت و تعهد به برتری فیلم مستقل» خواند.
جوایز منتخب تماشاگران به مریم کشاورز برای «نسخه ایرانی» در بخش رقابتی درام آمریکایی، مدلاین گوین با «پشت اتوپیا» در بخش مستند آمریکایی، مستیلاف چرونوف با «۲۰ روز در ماریوپول» در بخش مستند سینمای جهان و نورا نیاسری با «شیدا» در بخش درام سینمای جهان رسید.
مریم کشاورز در بخش فیلمنامهنویسی درام آمریکایی نیز موفق به کسب جایزه شد.
جشنواره امسال از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) آغاز شد و تا یکشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) ادامه دارد. امسال در مجموع ۱۱۱ فیلم بلند و ۶۴ فیلم کوتاه از میان بیش از ۱۵ هزار فیلم ارسال شده به جشنواره در این رویداد به نمایش درآمدند و بیش از ۷۵ درصد آثار ارایه شده تا روز یکشنبه در پلتفرم آنلاین جشنواره در دسترس خواهند بود.
هیچ فیلمی از سینمای ایران امسال برای نمایش در این رویداد حضور نداشت.
منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی
لینک کوتاه
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





