تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۱:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157021

جشنواره شانگهایبا توجه به هجوم سینمادوستان برای تماشای فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، انتظار می‌رود بلیت‌های جشنواره با قیمت سرسام‌آور و حتی بالاتر از ۵۰۰ دلار به فروش برسند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، در مقطعی که سینمادوستان در سراسر جهان برای بازگشت به سینماها خیلی محتاطانه عمل می‌کنند، جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای نمی‌تواند پاسخ دهنده نیاز مخاطبان خود باشد.

تقاضا برای تماشای فیلم‌های این جشنواره آنقدر زیاد است که علاقه‌مندان مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند تا بتوانند بلیت‌ها را پیش خرید کنند. از جمله بلیت یک فیلم هنری که ۲ دهه پیش اکران شده اکنون به قیمت ۳۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

این جشنواره هر سال برای ارایه بلیت‌های محدودی که به صورت آنلاین به فروش می‌رساند با بازار سیاه روبرو می‌شود. جشنواره شانگهای در اولین روز فروش بلیت‌های سال ۲۰۱۹ در ۵ دقیقه اول ارایه آنلاین بلیت‌هایش ۱۵۰ هزار بلیت به فروش رساند و سال پیش در ۱۰ دقیقه ۱۰۰ هزار بلیت آنلاین فروخته شد و این در حالی بود که سینماها پس از شیوع کرونا تازه کارشان را از سر گرفته بودند.

در عین حال ظرفیت سالن‌های سینماهای شانگهای هنوز با ظرفیت ۷۵ درصد فعالیت می‌کنند و جشنواره ۲۰۲۱ که قرار است از ۱۱ تا ۲۰ ژوئن برگزار شود، همین روند را در پیش می‌گیرد.

امسال بیش از ۴۰۰ فیلم در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند که از این میان ۷۳ فیلم برای اولین بار در جهان اکران می‌شوند و ۴۲ فیلم اولین اکران بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند.

۸۹ فیلم نیز اولین اکران آسیایی و ۹۹ فیلم اولین اکران خود در چین را تجربه می‌کنند. در مجموع ۳۰۳ اکران اول در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است.

فروش بلیت‌های امسال جشنواره شانگهای به صورت رسمی از ساعت ۸ صبح جمعه پیش در پلتفرم «تائوپیااوپیائو» شروع شد اما با هجوم بسیار خریداران این پلتفرم ظرف ۵ دقیقه از کار افتاد.

با وجود فعالیت چنین پلتفرم‌هایی برای جلوگیری از بازار سیاه، کانال‌هایی مانند ای‌بی با فروش آنلاین بلیت‌های خریداری شده موجب شده‌اند قیمت بلیت‌ها گاهی تا ۲۰ برابر قیمت اصلی بالا برود.

برای مثال در حالی که قیمت عادی بلیت برای فیلم «آب‌نبات نعنایی» ساخته لی چانگ-دونگ ۱۷ دلار (۱۱۰ رنمینبی) بود- که به خودی خود بسیار بالاتر از قیمت‌های ۶ دلاری برای سینماهاست- اما در بازار سیاه بلیت این فیلم دارد به قیمت ۳۱۳ دلار (۲ هزار رنمینبی) به فروش می‌رسد.

امسال ۱۱ فیلم از ایران در این جشنواره به نمایش درمی‌آید که شامل «خورشید» مجید مجیدی، «دشت خاموش» احمد بهرامی، «‌داستان دست‌انداز» به کارگردانی کمال تبریزی، «بی سر» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «پسران دریا» افشین هاشمی، «درخت گردو» محمدحسین مهدویان، انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران و مستند «مایا» به کارگردانی جمشید مجددی است. «باریکه» ساخته عبدالرضا کاهانی محصول کانادا و «روباه در یک سوراخ» ساخته آرمان ریاحی محصول اتریش هم در این جشنواره نمایش داده می‌شوند.

بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای امسال از ۲۱ تا ۳۰ خرداد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها