تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186464

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس از نامزدی جنجالی «آندره‌آ ریسبرو» برای بهترین بازیگر زن جوایز اسکار ۲۰۲۳، مهم ترین تغییر قوانین خود را در مورد کمپین‌های تبلیغاتی اسکار اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، این تغییرات و شفاف‌سازی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که چندین اتفاق به عنوان احتمالاً نقض قوانین مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی توسط نامزدهای جوایز اسکار امسال روی داد، از جمله نامزدی «آندره‌آ ریسبرو» برای بازی در فیلم «به لزلی» پس از حمایت مستقیم چهره‌های مطرحی چون «کیت وینسلت»، «امی آدامز» و «گوئینت پالترو» از این فیلم مستقل و کم‌هزینه .

این بازیگر بریتانیایی در ابتدا به عنوان یک مدعی برای نامزدی شاخه بهترین بازیگر زن شناخته نمی‌شد و برخی معتقدند کمپین سنگین تبلیغاتی چند بازیگر سرشناس برای او موجب شد که «ریسبرو» به قیمت حذف بازیگران سیاه پوست، سرانجام نامزد جایزه اسکار شود، هر چند آکادمی در نهایت با بررسی این موضوع نامزدی او را تائید کرد.

اتفاق دیگر مربوط به «جری بروکهایمر» تهیه‌کننده فیلم «تاپ گان: ماوریک» است که میزبان یک مهمانی در خانه خود در بورلی هیلز در اواخر فوریه با حضور چندین رای دهنده اسکار بوده است. طبق اساسنامه آکادمی پس از انتشار نامزدهای اسکار، کمپین‌ها نمی‌توانند اعضای آکادمی را برای شرکت در مهمانی‌ها، شام‌، ناهار یا سایر رویدادهای غیر نمایشی که فیلم‌های نامزد شده را تبلیغ می‌کنند دعوت کنند.

مورد آخر نیز مربوط به «میشل یئو» بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر زن امسال است که در آخرین روز رای‌گیری اسکار، تصویری از مطلب مجله «وُگ» را به اشتراک گذاشت که عملکرد او را ستایش می‌کرد و به‌طور مشخص توضیح می‌داد که چرا رقیب او «کیت بلانشت» نباید برنده شود. طبق قوانین، ارجاع به رقبا در رسانه‌های اجتماعی توسط نامزدها یا تیم‌های تبلیغاتی فیلم مجاز نیست و «میشل یئو» نیز مطلب خود را پس از مدتی حذف کرد.

تغییرات جدید شامل شفاف‌سازی قوانین پیرامون رویدادها و گردهمایی‌های خصوصی است که اعضای آکادمی در آن حضور دارند: اکنون آکادمی به افراد اجازه می‌دهد رویدادهایی را برگزار کنند که رویدادهایی رسمی نیستند، اما استودیوها و شرکت‌ها از تامین مالی، سازماندهی یا تائید آنها منع شده‌اند.

قوانین پیرامون رسانه‌های اجتماعی همچنان پا بر جاست، اما مقررات جدید آکادمی بیان می‌کند که اعضا نمی‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای «تشویق یا دلسرد کردن اعضا برای رأی دادن به فیلم، اجرا یا دستاوردی استفاده کنند.»

رای دهندگان دیگر نمی توانند در مورد انتخاب‌های خود به طور ناشناس با رسانه ها صحبت کنند و طبق مقررات جدید: «شما نمی‌توانید ترجیحات رای خود و ترجیحات رای دادن سایر اعضا را در یک انجمن عمومی مورد بحث قرار دهید. این شامل مقایسه یا رتبه بندی فیلم های سینمایی، اجراها یا دستاوردها در رابطه با رای گیری و همچنین شامل صحبت با مطبوعات به صورت ناشناس است».

استودیوها اکنون فقط می‌توانند چهار نمایش (معمولاً آنهایی که توسط یک سلبریتی میزبانی می‌شوند) در دوره پیش از نامزدی برگزار کنند، اما قوانین جدید تعداد نامحدودی از جلسات پرسش و پاسخ را در طول فصل رای‌گیری امکان پذیر می‌سازد، تا زمانی که این برنامه‌ها میزبانی نداشته باشد.

شورای حکام آکادمی از میزبانی رویدادهای خصوصی، گردهمایی‌ها، نمایش‌ها یا نظارت بر یک رویداد کاملاً منع شده است مگر اینکه مستقیماً با یک فیلم درگیر باشند.

آکادمی در بیانیه ای اعلام کرد: آکادمی این مقررات تبلیغاتی را برای اسکار ۹۶ بازبینی کرده است تا عدالت و شفافیت را در مورد نحوه تبلیغ شرکت‌های فیلم و افرادی که مستقیماً با فیلم‌های سینمایی واجد جوایز مرتبط هستند، اعمال کند.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها