تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۱۹:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 173487

«جانوران شگفت انگیز ۳»، در سه روز اول اکران، از دو قسمت قبلی این مجموعه سینمایی کمتر فروخت.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) در سینماهای آمریکا و کانادا روی پرده رفت و در سه روز اول اکران تنها ۴۳ میلیون دلار فروش کرد.

در دوران کرونا این میزان از فروش برای جانوران شگفت انگیز ۳ کافی بود تا به صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته راه یابد اما نشان داد که حنای دنیای جادوگری پررونق جی. کی. رولینگ دیگر برای مخاطب رنگی ندارد.

فیلم اسرار دامبلدور در بین مجموعه قسمت‌های اسپین آف هری‌پاتر کم‌فروغ‌ترین شروع را داشت؛ جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (۲۰۱۶) در اکران افتتاحیه خود در آمریکای شمالی ۷۴ میلیون دلار فروش کرد و قسمت دوم این مجموعه با عنوان جنایات گریندل‌والد که دو سال بعد اکران شد، سه روز اول اکران را با فروش ۶۲ میلیون دلاری به پایان رساند.

استقبال سرد تماشاچیان از جانوران شگفت انگیز ۳ از آنجایی مشکل ساز است که ساخت دنیای جادو و جادوگری هزینه سنگینی دارد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر برای ساخت فیلم اسرار دامبلدور ۲۰۰ میلیون دلار و برای تبلیغ آن ده‌ها میلیون دلار دیگر خرج کرده است.

اسرار دامبلدور همچون دو قسمت اول مجموعه جانوران شگفت‌انگیز، چشم امید خود را به گیشه بین‌الملل دوخته است. جانوران شگفت‌انگیز ۱ و ۲ که به ترتیب ۸۱۴ و ۶۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کردند، نزدیک به ۷۵ درصد درآمد خود را مدیون فروش خارجی بودند.‌

فیلم اسرار دامبلدور که هفته گذشته در چند بازار بین‌المللی اکران شده تاکنون در مجموع ۱۹۳ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است.

اسرار دامبلدور به کارگردانی دیوید ییتس و با صرف هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است. جی. کی. رولینگ فیلمنامه این اثر را در همکاری با استیو کلاوز نوشته که نویسنده چندین فیلمنامه از فیلمنامه‌های مجموعه هری پاتر هم بود. در این فیلم آلبوس دامبلدور، از اساتید محبوب هاگوارتز، برای مقابله با جادوگر شرور، گلرت گریندل‌والد، با نیوت اسکمندر دست به یکی می‌کند.

این آخر هفته پس از جانوران شگفت انگیز ۳، فیلم سونیک خارپشت ۲ با ۳۰ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم از فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها ایستاد و فیلم شهر گمشده با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرد.

منبع: ایرنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها