تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۹:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188615

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرار است تعداد فیلم‌های انتخابی خود را کاهش دهد و دو بخش از جشنواره نیز برای مقابله با چالش‌های بودجه حذف می‌شوند.

به گزارش سینماسینما، تعداد کل فیلم‌های جشنواره برلین در دوره آتی به حدود ۲۰۰ فیلم کاهش می‌یابد که ۳۰ درصد کمتر از ۲۸۷ فیلم نمایش داده‌شده در هفتاد و سومین دوره جشنواره در ماه فوریه امسال است و در نتیجه همه بخش‌ها به استثنای بخش مسابقه، فیلم‌های کمتری را به نمایش خواهند گذاشت.

همچنین بخش چشم‌انداز سینمای آلمان (Perspektive Deutsches Kino) به عنوان یک بخش جداگانه منحل خواهد شد واز دوره‌های بعدی فیلم‌های سینماگران نوظهور آلمانی در بخش‌های رقابتی، مواجهه، پانوراما، نسل و فروم ارائه خواهند شد.

بخش سریال برلیناله (Berlinale Series) هم که با تمرکز بر محتوای تلویزیونی سطح بالا برگزار می‌شود، به عنوان یک برنامه مستقل متوقف خواهد شد. در عوض، جشنواره سال آینده سریال‌های منتخب را به عنوان بخشی از بخش ویژه برلیناله (Berlinale Special Gala) به نمایش خواهد گذاشت.

این تغییرات پس از بازگشت کامل جشنواره برلین در اوایل سال میلادی پس از دو دوره برگزاری با محدودیت به دلیل همه‌گیری، انجام می‌شود. پس از پایان هفتاد و سومین دوره در ماه فوریه، «کارلو چاتریان» و «ماریت ریسن‌بیک» مدیر اجرایی جشنواره، ساختار برلیناله را با هدف پیکربندی پایدار جشنواره و فشرده‌سازی برنامه‌های آن ارزیابی کردند.

«چاتریان» و «ریسن‌بیک» در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر جامعه، موسسات و جشنواره‌های فرهنگی تحت تأثیر افزایش قابل‌توجه هزینه‌ها اما بودجه‌های بدون تغییر قرار دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما باید تعدیل‌های ساختاری را برای ایجاد یک پایه بودجه پایدار برای سازماندهی و اجرای برلیناله در آینده معرفی کنیم. این فرآیند با خود فرصتی را برای بهینه سازی ارائه و درک فیلم های دعوت شده با استفاده از یک برنامه متمرکزتر به ارمغان می آورد».

هفتاد و چهارمین جشنواره برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از اسکرین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها