تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25132

جشنواره ونیزمسولان برگزاری جشنواره فیلم ونیز از عدم برگزاری مراسم ضیافت شام و جشن آغازین این رویداد سینمایی به دلیل همدردی با کشته شدگان زلزله اخیر در این کشور خبر دادند.

به گزارش سینماسینما، ورایتی نوشت: «آلبرتو بارابار» دبیر جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد که مراسم ضیافت شام و جشنی که قرار بود پس از نمایش فیلم «لالا لند» در روز افتتاحیه این رویداد سینمایی برگزار شود به دلیل همدردی با قربانیان زلزله در ایتالیا لغو شده است.

این تصمیم از سوی “دوسالانه ونیز” به ریاست «پائولو باراتا» به عنوان کمپانی مادر جشنواره فیلم ونیز اتخاذ شده است که در بیانیه‌ای ضمن تسلیت با بازماندگان این واقعه با آنها و تمامی کسانی که در این زلزله آسیب دیدند ابراز همدردی کرده است.

اوایل صبح روز گذشته (چهارشنبه) زلزله مهیبی به بزرگی ۶٫۲ ریشتر مناطق مرکزی ایتالیا را به لرزه در آورد که تاکنون شمار تلفات آن به حدود ۲۵۰ تن رسیده است. پیش از این در آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی نیز زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۳ ریشتر ایتالیا را به لرزه درآورد که بر اثر آن دست‌کم ۲۹۵ تن کشته و بیش از یکهزار نفر مجروح شدند.

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان از ۳۱ اوت (۱۰ شهریورماه)  با نمایش فیلم «لالا لند» ساخته «دامین شزل» آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) با نمایش فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی «آنتونی فوکوآ» به کار خود پایان می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها