تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۱/۱۳ - ۱۴:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 172702

جیم کری بازیگر و کمدین محبوب آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد پس از بازی در دنباله جدید فیلم «سونیک» اعلام بازنشستگی کند.

به گزارش سینماسینما، «جیم کری» در مصاحبه‌ جدید خود عنوان کرده: «بله قصد بازنشستگی دارم، احتمالا و در این مورد تا حد زیادی جدی هستم. البته بستگی دارد، اگر فیلمنامه‌ای با جوهر طلا نوشته شده باشد و تماشای آن فیلم برای مردم خیلی مهم باشد، ممکن است بار دیگر به بازیگری برگردم.»

این کمدین ۶۰ ساله ادامه می‌دهد: «واقعا زندگی آرامم و نقاشی کردن را دوست دارم و عاشق زندگی معنوی خودم هستم و به نظرم این چیزی نیست که تا به حال از هیچ چهره مشهوری شنیده باشید. این روند برای من کافی‌ است و به اندازه کافی کار کرده‌ام».

بر اساس آنچه جیم کری در این مصاحبه گفته بازی مجدد در فیلم «سونیک خارپشت ۲» آخرین نقش‌آفرینی او پیش از بازنشستگی خواهد بود.

البته طرفدران «جیم کری» به غیبت‌های طولانی او عادت دارند. بازی در فیلم «سونیک خارپشت» اولین فیلم مهم این بازیگر از سال ۲۰۱۴ و فیلم «احمق و احمق‌تر ۲» بود. او در این میان در چند فیلم مستقل بازی کرده بود و همچنین در سال ۲۰۲۰ در شش اپیزود از برنامه زنده شنبه شب در نقش «جو بایدن» ظاهر شد.

«جیم کری» طیف گسترده‌ای از نقش آفرینی‌های به یاد ماندنی را به نام خود ثبت کرده تا به یکی از مورد احترام‌ترین ستاره‌های سینما در تاریخ تبدیل شود. این بازیگر کانادایی الاصل کار خود را در کنار استندآپ کمدین‌های بزرگی مانند رادنی دانگرفیلد آغاز کرد و سپس با سریال طنز «رنگ‌های زنده» شناخته شد.

اوج فعالیت کری در دهه ۱۹۹۰ رقم خورد و او در سال ۱۹۹۴و تنها طی یک سال در سه فیلم پولساز در سطح جهانی بازی کرد: «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» (۱۰۷ میلیون دلار)، «احمق و احمق‌تر» (۲۷۰ میلیون دلار) و «ماسک» (۳۵۱ میلیون دلار).

او در سال ۱۹۹۵ در همکاری با جوئل شوماخر در فیلم «بتمن برای همیشه» در نقش مقابل وال کلیمر بازی کرد و پس از آن نقش خود را در قسمت دوم فیلم «ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می‌خواند» تکرار کرد.

جیم کری به عنوان نخستین بازیگر تاریخ سینما با دستمزد ۲۰ میلیون دلاری در فیلم کمدی «پسر کابلی» ساخته بن استیلرز تاریخ‌ساز شد و در سال ۱۹۹۷ نیز فیلم «دروغگو دروغگو» را بازی کرد و برای این فیلم دومین جایزه گلدن گلوب خود را دریافت کرد.

او در ادامه حضور در نقش‌های درام را نیز تجربه کرد و در سال ۱۹۹۹ در فیلم «مرد روی ماه» ساخته میلوش فورمن نقش‌آفرینی کرد و نامزد جوایز انجمن بازیگران آمریکا شد و در سال ۲۰۰۴ هم در فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک» ساخته مایلکل گوندری حضور درخشانی در نقش «جوئل باریش» داشت.

«دوستت دارم فیلیپ موریس» (۲۰۰۹)، «سرود کریسمس» (۲۰۰۹)، «پنگوئن‌های آقای پاپر» (۲۰۱۱)، «برت واندراستون باورنکردنی» (۲۰۱۳)، «کیک-اس ۲» (۲۰۱۳)، «احمق و احمق‌تر ۲» (۲۰۱۴)، «جنایت‌های تاریک» (۲۰۱۶)، «سونیک خارپشت» (۲۰۲۰) و «سونیک خارپشت ۲» (۲۰۲۲) از جمله دیگر فیلم‌های جیم کری در چند سال اخیر است.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها