تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۹:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177949

سینماسینما، پاریس: جشنواره لوکارنو با نمایش ۳۰۰ فیلم از سراسر جهان که در آن یک فیلم کوتاه از فیلمسازان ایرانی مقیم آلمان به مسابقه راه یافته است، شروع خواهد شد.

هفتادوپنجمین دوره جشنواره لوکارنو که از سوم تا سیزدهم ماه آگوست (۱۲ تا ۲۲ مرداد) در سوئیس برپاخواهد شد، امروز لیست فیلمهای انتخاب شده خودرا منتشر کرد که در بین نام‌های مولفین، اسم مهمی دیده نمی‌شود مگر الکساندر سوخورف (فیلم اسکازکا)، از روسیه، که این فیلم قبلا به جشنواره کن پیشنهاد شده بود اما پذیرفته نشده بود و کارگردان از این بابت اظهار نارضایتی کرده بود. در بخش فیلم‌های مسابقه بین‌المللی و همچنین بخش مسابقه‌ای سینمای زمان حال، هیچ فیلمی از سینماگران ایرانی حضور ندارد با وجودی که بیش از چهل فیلم از داخل ‌و خارج ایران به این دو بخش پیشنهاد شده بود؛ اما در بخش یوزپلنگ آینده (ویژه فیلم‌های کوتاه مسابقه) از یک دختر خانم ایرانی (هدا طاهری) که فیلمش را در آلمان ‌به زبان آلمانی ساخته به نام «مادر هر روز دعا می‌خواند» به مدت ۲۴ ‌دقیقه انتخاب شده است. در توضیح فیلم آمده که: این فیلم ممکن است به احساسات برخی بینندگان شوک وارد کند! با توجه به آنونس فیلم بنظر می‌آید فیلم با جراتی باشد. این کارگردان در سال ۱۹۹۲ در تهران بدنیا آمده، از  ۲۰۱۸ در آلمان زندگی می‌کند ‌و کارهای گرافیکی نیز انجام داده و مطالعات سینمایی خود را در این کشور انجام داده است. در جشنواره لوکارنو امسال از کوستا گاوراس فیلمساز فرانسوی که اصلیت یونانی دارد ستایش به عمل خواهد آمد و به وی طی مراسمی قرار است یوزپلنگ طلای افتخاری بدهند.

امروز همچنین این جشنواره لیست داوران چهار بخش مسابقه‌ای خود را اعلام کرد که در بخشی بنام عملکرد اول نام شهرام مکری بعنوان یکی از سه داور این بخش دیده می‌شود. این بخش فیلم‌هایی که برای نخستین بار در لوکارنو بنمایش در می‌آیند را شامل می‌شود که می‌تواند شامل اولین نمایش‌ها (بجز بخش هفته منتقدین) و پانوراما سینمای سوئیس باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها