تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۵:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183250

گیشه‌های فروش در فرانسه در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۵۹ درصدی مخاطبانش در مقایسه با سال پیش توانست شرایط با ثباتی را تجربه کند.

به گزارش سینماسینما، سینمای فرانسه با افزایش جدی فعالیت نسبت به سال قبل موفق شد تا ۱۵۲ میلیون تماشاگر را به سینماها بکشاند. این آمار گرچه هنوز نزدیک به ۲۷ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از پاندمی (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹) است، اما نزدیک به ۶۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است که ۱۳۸ روز از سال تعطیلی سینماهایش را متحمل شد.

هر چند فرانسوی‌ها میزان فروش را از نظر مالی اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود میزان فروش هم بیش از یک میلیارد دلار بوده باشد.

گرچه بازار فیلم فرانسه خیلی بهتر از برخی از دیگر بخش‌ها به سمت بهبودی رفت اما بخشی از اوایل سال را برای واکسیناسیون از دست داد و از ۱۴ مارس بود که تمام محدودیت‌های کرونایی را برداشت.

وضعیت در فاصله مارس تا جولای بهتر شد و موفقیت فیلم‌هایی چون «تاپ گان: ماوریک»، «دنیای ژوراسیک: قلمرو» و «مینیون‌ها: ظهور گرو» به این امر کمک کرد. در عین حال طرح کاهش قیمت بلیت‌ها هم موثر افتاد و تنها در ماه جولای در رویداد سالانه جشن سینما ۳.۲ میلیون قطعه بلیت فروخته شد که با بالاترین سطح قبل از پاندمی برابری می‌کرد.

اواخر سال هم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و در انتها «آواتار: راه آب» موجب رونق سینماها شد. در فرانسه از فیلم جیمز کامرون بسیار استقبال شده و پس از چین، دومین کشوری است که بیشترین فروش فیلم در آنجا بوده و به زودی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور می‌کند.

طبق گزارش‌ها پس از «آواتار» و «ماوریک»، دیگر فیلم‌های پرفروش سال در فرانسه «مینیون‌ها»، «پلنگ سیاه» و «دنیای ژوراسیک» بوده‌اند.

در همین حال بازار فیلم‌های داخلی هم گرم بوده و با فروش ۶۲.۲ میلیون قطعه بلیت تقریباً نزدیک به ۴۱ درصد بازار سینما را به خود اختصاص داده‌اند.

از این رو سینماهای فرانسه با امید به سال ۲۰۲۳ چشم دوخته‌اند و ارایه متنوع‌ترین فیلم‌ها از سراسر جهان را یکی از نقاط قوت خود می‌دانند.

یکی از مدیران سینمای فرانسه تاکید کرد سینماها سرمایه‌گذاری برای افزایش راحتی، کیفیت بهتر تصویر و صدا را از سر گرفته‌اند و در همین حال سرمایه‌گذاری برای حمایت از انتقال انرژی یکی از اولویت‌های سال جدید خواهد بود و ممکن است به اقتصاد شماری از سینماها در مقطعی از سال آسیب وارد کند.

منبع: مهر به نقل از ددلاین

لینک کوتاه

 

آخرین ها