کمپانی «Bridge7» حقوق سینمایی و تلویزیونی دنباله فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغهنشین» ساخته دنی بویل را به دست آورد.
به گزارش سینماسینما، کمپانی سرمایهگذاری جدید «Bridge7» مستقر در لسآنجلس که توسط تهیهکنندگان سواتی شتی و گرانت کِسمان، اداره میشود، حقوق سینمایی و تلویزیونی دنباله «میلیونر زاغه نشین» را از کمپانی بریتانیایی «Celador» خریداری کردهاند که در سال ۲۰۰۸ تهیهکنندگی و تامین مالی این فیلم برنده اسکار را مشارکت «Film۴» بریتانیا بر عهده داشت.
فیلم «میلیونر زاغهنشین» ساخته دنی بویل؛ داستان دو برادر را در حالی که در تلاش برای بقا در خیابانهای بمبئی هستند، دنبال میکند. در حالی که یکی از برادران به دنیای جرم و جنایت کشیده میشود، دیگری به همه چیز غلبه کرده و فرصتی بینظیر را در راهی غیرقابل تصور به دست میآورد که دل یک ملت را با خود همراه میکند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، سواتی شتی و گرانت کِسمان در بیانیهای درباره فیلم اصلی که فریدا پینتو، آنیل کاپور و عرفان خان نیز در آن نقشآفرینی کردهاند، گفتند: «برخی از داستانها مدتها پس از انتشار با ما میمانند و میلیونر زاغهنشین بدون شک یکی از آنهاست چرا که روایت آن جهانی است و تمامی خطوط فرهنگی و جغرافیایی را در برمیگیرد.»
این فیلم در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در مجموع هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم بر اساس رمان برنده جایزه «پرسش و پاسخ» (Q&A) نوشته ویکاس سواروپ در سال ۲۰۰۵ ساخته شده که فیلمنامه آن توسط سایمون بیوفوی نوشته شده و دنی بویل آن را کارگردانی کرده و موسیقی متن آن را آ. آر. رحمان ساخته است.
«میلیونر زاغه نشین» پس از اکران در اواخر ۲۰۰۸، مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و با هزینه تولید ۱۵ میلیون دلار، بیش از ۳۷۸ میلیون دلار در سطح بینالمللی فروش داشت.
این فیلم با یک موسیقی متن موفق که توسط رحمان تولید شد، توانست دو جایزه گرمی نیز به دست آورده و بیش از ۲ میلیون نسخه از موسیقی فیلم در سراسر جهان فروخته شد.
اخیرا اعلام شده یک اقتباس نمایشی موزیکال از فیلم موفق «میلیونر زاغهنشین» با همکاری ای.آر رحمان، آهنگساز این فیلم نیز قرار است به روی صحنه برود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
آخرین ها
- «صددام»؛ کُمدی ای که فقط سالن را پُر کرد
- یک کمدی شیرین و یک فیلم که فقط کام را تلخ میکند
- «غریزه»؛ عاشقانهای ناآرام
- درباره «زال و رودابه»؛ به مهر تو شد بسته دست بدی
- هشتمین روز نمایش آثار جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یاداشتهای جشنواره/ هفت فیلم زیر ذرهبین
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ مهمانهای بیربط در سینمای رسانه، امتناع عطاران از پاسخ و تقدیم فیلم به فردوسیپور
- علیرضا قربانی برای سالگرد فراق همسرش خواند
- فروش خوب «کیک محبوب من» در اکران فرانسه
- به وقت فرعون
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- هفتمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه: در سن بالا دست دادن با نامحرم مشکلی ندارد
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد