تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ۰۰:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193784

«دنیل دی لوئیس» یکی از پرافتخارترین بازیگران تمام ادوار سینما که در سال ۲۰۱۷ از بازیگری خداحافظی کرده بود، در یک مراسم سینمایی برای تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد.

به گزارش سینماسینما، «دنیل دی-لوئیس» بازیگری که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شود، در مراسم اعطای جایزه بهترین کارگردانی هیات ملی نقد آمریکا به مارتین اسکورسیزی برای فیلم «قاتلان ماه کامل» ظاهر شد.

اسکورسیزی هنگام دریافت جایزه؛ همکاری با دی لوئیس را یکی از بزرگترین تجربیات زندگی‌اش خواند و گفت که شاید در یک فیلم دیگر نیز بتوانیم با هم کار کنیم.

مجله «انترتینمت ویکلی» در این باره نوشت: دی لوئیس و اسکورسیزی در سال ۲۰۰۲ در فیلم «دار و دسته‌های نیویورکی» و در سال ۱۹۹۳ در «عصر معصومیت» با هم کار کرده بودند. او که تنها بازیگر مرد تاریخ سینما با کسب سه جایزه در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد است، در سال ۲۰۱۷ پس از بازی تحسین برانگیز در فیلم «رشته خیال» اثر پل توماس اندرسون از بازیگری کناره گیری کرد و تاکنون به قول خود وفادار بوده و در هیچ فیلمی ظاهر نشده است.

این ستاره سینما پیش از این هم از شغلش فاصله گرفته بود و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰  مجذوب کفاشی شد و به فلورانس ایتالیا رفت تا آن‌طور که گفته می‌شود زیر نظر «استفانو بمر» کفاش معروف ایتالیایی آموزش ببیند.

دی لوییس پس از پنج سال با فیلم «دار و دسته‌های نیویورکی» (۲۰۰۲) ساخته مارتین اسکورسیزی بار دیگر به سینما بازگشت و برای این فیلم بار دیگر نامزد اسکار شد. او اولین اسکارش را برای «پای چپ من» (۱۹۸۹) به دست آورد و برای بازی در «خون به پا می‌شود» (۲۰۰۷) یک اسکار دیگر کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۳ برای بازی درخشان در فیلم «لینکلن» برای سومین بار برنده اسکار شد.

این بازیگر که اکنون ۶۶ ساله است، در سال ۱۹۷۱ با فیلم «یکشنبه؛ یکشنبه لعنتی» وارد دنیای بازیگری شد. او از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷ در ۱۹ فیلم ایفای نقش کرد که مهمترین آن‌ها«گاندی» ۱۹۸۲، «لباس‌شوئی زیبای من» ۱۹۸۵، «اتاقی با یک چشم‌انداز» ۱۹۸۵، «سبکی تحمل‌پذیر هستی» ۱۹۸۸، «آخرین موهیکان» ۱۹۹۲، «به نام پدر» ۱۹۹۳ و «مشت‌زن» ۱۹۹۷ بودند.

او به عنوان یکی از گزیده‌کارترین بازیگران صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود، به طوری که در ۱۸ سال اخیر تنها در پنج فیلم به ایفای نقش پرداخته است. او از متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره نقش‌هایش مشهور است و معمولا در طول دوره فیلمبرداری، او به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

دی لوئیس که آمار چشمگیر ۱۴۶ جایزه سینمایی را در کارنامه سینمایی دارد، در سال ۲۰۰۵ جایزه دوربین طلای جشنواره برلین را دریافت کرد و به عنوان بخشی از افتخارات سینمایی وی می‌توان به چهار جایزه از انجمن منتقدین بوستون، جایزه دستاورد سینمایی از جوایز فیلم مستقل انگلیس، سه جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، دو جایزه از جوایز فیلم ایرلند، کسب سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن، سه جایزه از انجمن منتقدین سینمایی لس‌آنجلس، جایزه بهترین بازیگری از جشنواره‌های فیلم مراکش و مونترال، سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدین فیلم، کسب پنج جایزه از انجمن منتقدین نیویورک، جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز، بهترین بازیگر خارجی جوایز اتحادیه منتقدان روسیه، جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره سانتا باربارا، کسب دو جایزه از جوایز فیلم ساتلایت، سه جایزه و یک نامزدی در جوایز انجمن بازیگران آمریکا و جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم تلورید اشاره کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها