تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۵:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178233

کمپانی استودیوکانال از ساخت یک مستند بلند درباره زندگی «ایمی واینهاوس»، خواننده انگلیسی خبر داد.

به گزارش سینماسینما، این مستند با عنوان «بازگشت به سیاهی» نگاهی به زندگی و موسیقی این خواننده برنده شش جایزه گرمی دارد که در ۲۳ جولای ۲۰۱۱ به دلیل مسمومیت بر اثر مصرف بیش از حد الکل درگذشت.

«واینهاوس» که در ۲۷ سالگی درگذشت، در اغلب سال‌های فعالیت هنری خود با مساله اعتیاد به مواد مخدر و الکل درگیر بود.

مستند زندگی «ایمی واینهاوس» را «تیلور جانسون» فیلمساز بریتانیایی کارگردانی خواهد کرد و بنیاد این خواننده درگذشته نیز به صورت کامل از ساخت این مستند حمایت خواهد کرد.

تاکنون چندین مستند دیگر درباره این خواننده ساخته شده است که جدیدترین آنها توسط مادرش روایت شده و در سال ۲۰۲۱ به مناسبت دهمین سالمرگ این خواننده از بی بی سی پخش شد.

همچنین مستند «ایمی» در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «آصف کاپادیا» برنده جایزه اسکار بهترین مستند بلند شد، اگرچه در آن زمان «میچ واینهاوس» پدر این خواننده مستند ساخته شده را گمراه کننده خواند و هرگونه ارتباط با این مستند را رد کرد.

این خواننده انگلیسی گرچه خیلی زود درگذشت اما در همان مدت، برنده شش جایزه گرمی شد. موسیقی «واینهاوس» را با ترکیب الکترونیک سبک‌های موسیقی جاز، سول، ریتم و بلوز شناخته می‌شود.

آغاز کار او در سال ۲۰۰۳ با آلبوم موفق «فرانک» بود که نام آن را به دلیل تاثیری که «فرانک سیناترا» بر او داشت انتخاب کردواند. «واینهاوس» در سال ۲۰۰۶ با آلبوم «بازگشت به سیاهی» نامزد شش جایزه «گرمی» و موفق به دریافت پنج جایزه از این آکادمی شد.

منبع: ایسنا به نقل از رویترز

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها