تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۸:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161597

روسیه در ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا، گوی سبقت را از تام کروز ربود.

به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسکرین رنت، روسیه با اعلام خبر اعزام یک تیم فیلمبرداری تعلیم دیده به مدار زمین، تام کروز را در رقابت برای ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا شکست داد.

تام کروز ستاره ۵۹ ساله هالیوودی که در مجموعه ماموریت غیرممکن چندین صحنه مرگبار و خطرناک را شخصا فیلمبرداری کرد، به هنرنمایی بدون بدلکار معروف است. خطر کردن‌های کروز در قسمت هفتم از مجموعه ماموریت غیرممکن که هنوز اکران نشده، به اوج خود رسید؛ او در این فیلم به کمک یک سطح شیب دار با موتور صحرایی از یک صخره پرید، از یک وسیله در حال حرکت پرش آزاد کرد و یک سکانس خطرناک را ۶ بار تکرار کرد تا درست از آب درآید. اما تمام این هنرنمایی‌های شجاعانه نتوانست کروز را به رویای خود برای ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا برساند.

سپتامبر سال گذشته (شهریور- مهر ۹۹) اعلام شد کروز و داگ لیمان، کارگردان ۵۶ ساله آمریکایی، برای سفر با موشک اسپیس‌ایکس به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی به تاریخ اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر- آبان ۱۴۰۰) بلیت رزرو کرده‌اند. اما روسیه برای این که از قافله عقب نماند، اعلام کرد قصد دارد با تام کروز در این راه رقابت کند و به دنبال یک بازیگر زن است که در بالاترین ماجراجویی سینمایی تاریخ با آنها مشارکت کند.

آنطور که از ظواهر امر پیداست کروز رقابت برای ساخت اولین فیلم در فضا را به روسیه واگذار کرده است. براساس گزارشی که به تازگی در پایگاه اطلاع‌رسانی کلایدر (Collider) منتشر شده، تیم فیلم چالش (The Challenge ) به کارگردانی کلیم شیپنکو ۵ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۰) و قبل از کروز به فضا اعزام خواهد شد. براساس گزارش‌ها، این تیم به مدت یک سال است در مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین مسکو تحت تعلیم بودند و به تازگی تاییدیه سفر به فضا را دریافت کرده‌اند. فیلم چالش به مدت ۱۲ روز در مدار زمین فیلمبرداری خواهد شد.

همزمان با آن که روسیه آماده می‌شود تا با اعزام یک تیم فیلمبرداری به فضا تاریخ‌سازی کند، پروژه فضایی کروز روی هواست؛ هنوز هیچ گزارشی مبنی بر آن که کمپانی یونیورسال حاضر شده ۲۰۰ میلیون دلار برای تحقق رویای تام کروز بپردازد، منتشر نشده و هیچ به روزرسانی‌ای درباره سفر ماه اکتبر این بازیگر با موشک اسپیس ایکس ارائه نشده است. همچنین فیلمبرداری قسمت هفتم از مجموعه ماموریت غیرممکن پس از ۷ بار تعویق به تازگی تمام شده بنابراین معلوم نیست آیا کروز در حال حاضر برای سفر به فضا آمادگی لازم را دارد یا نه.

پس از سفر میلیاردهایی چون جف بزوس، مدیرعامل آمازون، و ریچارد برانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار انگلیسی، و انجام اولین سفر گردشگری شرکت اسپیس‌ایکس به فضا، سفر توریستی به مدار زمین دیگر تنها یک رویا نیست. بنابراین سینمادوستان می‌توانند امیدوار باشند که فیلم‌های واقع‌گرایانه بیشتری در خلا نیروی گرانش در فضا ساخته شود، حالا خواه با وجود تام کروز یا بدون او.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها