روسها از طرحی برای راهاندازی یک جایزه سینمایی سالانه تحت عنوان «اسکار اوراسیا» خبر دادند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، مقامات روسی در حالی از برگزاری یک مراسم جوایز سینمایی مشابه با اسکار با نام «اسکار آسیا-اروپا» خبر دادهاند که تاکید میکنند، هدفشان جنگ با هالیوود نیست.
«نیکیتا میخالکوف» کارگردان برنده اسکار، رئیس اتحادیه فیلمسازان روسیه و همچنین رئیس جشنواره فیلم مسکو عنوان کرد: اوراسیا (آسیا و اروپا) بخش بزرگی از جهان را به خود اختصاص میدهد و شایسته توجه بیشتری نسبت به اکنون است اما این تلاشی برای جنگ با هالیوود نیست.
«میخالکوف » در جریان افتتاحیه جشنواره فیلم «پل اوراسیا» در شهر کریمه که دو سال پیش از اوکراین جدا و به روسیه پیوست اعلام کرد منابع مالی تمامی جشنوارههای سینمایی در روسیه توسط دولت فراهم میشود و انتظار میرود این جایزه سینمایی نیز با حمایت دولت برگزار شود.
وی ادامه داد: فیلمهایی از کره جنوبی، هند و پاکستان در جایزه «اسکار ارواسیا» از آثار برجسته خواهند بود و این سینمای حقیقی برخواسته از کشورهایی است که با مشکلات سیاسی و اجتماعی درگیر هستند.
مقامات سینمایی روس در حالی از عدم جنگ و رقابت با هالیوود سخن میگویند که طرح تعیین سهمیه برای اکران فیلمهای داخلی روسیه به منظور محدود کردن نمایش آثار هالیوودی در حال بررسی و بحث است و رویکرد ضد هالیوودی در کل فضای سینمای روسیه وجود دارد.
«میخالکوف» در سال ۱۹۹۵ با فیلم «آفتاب سوخته» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را برای سینما روسیه به ارمغان آورد و اخیرا در اظهارنظری از رفتار غیرمنصفانه با فیلمهای روسی در در جوایز اسکار انتقاد کرده بود.
روس ها چندی پیش از برگزاری جوایز سینمایی معادل جوایز گلدن گلوب نیز خبر داده بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





