تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۷/۱۳ - ۱۳:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 181760

«ویل اسمیت» که ۱۰ سال از حضور در تمامی رویداهای مرتبط با آکادمی اسکار محروم شده با فیلم جدیدش «رهایی» در رقابت اسکار ۲۰۲۳ حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، با اعلام غافلگیرکننده‌ اکران فیلم هیجان‌انگیز و برده‌داری «رهایی» در ماه دسامبر، «ویل اسمیت» برای جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار پیش رو رقابت می‌کند.

این فیلم که محصول کمپانی اپل است را «آنتونی فوکوا» کارگردانی کرده و قرار بود ابتدا در سال ۲۰۲۲ اکران شود اما پس از سیلی زدن این بازیگر به «کریس راک» در مراسم اسکار امسال پیش از کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم «پادشاه ریچارد»، برنامه اکران این فیلم نیز متوقف شد.

فیلم «رهایی» با بودجه ساخت ۱۲۰ میلیون دلاری، بر اساس داستان واقعی یک برده است که در دهه ۱۸۶۰ از مزرعه ای در لوئیزیانا فرار کرد و راهی شمال شد تا به ارتش اتحادیه بپیوندد. «بن فاستر»، «استیون اوگ» و «چارمین بینگوا» نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم اخیرا در واشنگتن به عنوان بخشی از کنفرانس قانونگذاری بنیاد سیاهپوستان کنگره نمایش داده شده و طبق برنامه از ۲ دسامبر در سینماها و پس از آن از تاریخ ۹ دسامبر از سوی سامانه نمایش آنلاین «Apple TV» عرضه می‌شود.

«آنتونی فوکوا» کارگردان فیلم «رهایی» در این زمینه به ددلاین گفت: «ویل اسمیت مرد بزرگی است. من چند سال با او بودم و روی این فیلم کار می‌کردیم. او شخصی فوق‌العاده، یک شریک شگفت‌انگیز است و در این فیلم کار شگفت انگیزی انجام داده است. کریس راک پسر خوبی است، من کریس را نیز می‌شناسم … و فقط دعا می‌کنم که کار برای آنها به عنوان دوست، خوب پیش برود و ما بتوانیم جلو برویم».

«ویل اسمیت» پیش از بازی در نقش اول «جانگوی آزاد شده» ساخته «کوئنتین تارانتینو» را رد کرده بود و در توضیح تصمیم خود گفته بود داد که در مقابل بازی در فیلمی در مورد برده‌داری مقاومت می‌کند، زیرا می خواهم به جای آن تعالی سیاهان را به تصویر بکشم و فیلم «رهایی» درباره عشق و قدرت عشق سیاه پوستاناسن و این چیزی بود که می‌توانست من را تکان دهد. قرار بود داستانی بسازیم که نشان دهد چگونه عشق سیاهان ما را شکست‌ناپذیر می‌کند.

«اسمیت» پس از شوخی «کریس راک» کمدین آمریکایی با همسرش در مراسم اسکار ۲۰۲۲، به روی صحنه رفت و به او سیلی زد، اتفاقی که حواشی فراوانی را به دنبال داشت و موجب کاهش چشمگیر محبوبیت او نیز شده است. او چندین بار از «کریس راک» عذرخواهی کرده اما چندان مورد استقبال این کمدین و مجری قرار نگرفته است.

آکادمی اسکار در واکنش به حرکت «اسمیت» در اسکار ۲۰۲۲، عضویت او را در آکادمی لغو کرده و همچنین این بازیگر ۵۴ ساله را برای مدت ۱۰ سال از حضور در هر گونه رویداد مرتبط با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار منع کرد.

«بردن فریرز» برای فیلم «نهنگ» و «کالین فارل» برای فیلم «ارواح اینیشرین» از مهم‌ترین شانس‌های شاخه بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۳ به شمار می‌روند.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها