تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۲:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30258

الویس پریسلی۲۱ دسامبر ۱۹۷۰ یکی از عجیب ترین عکس های تاریخ کاخ سفید گرفته شد. عکسی از محبوب ترین چهره آن روزهای مردم آمریکا، با یکی از منفورترین روسای جمهور چند دهه اخیر این کشور. الویس در برابر نیکسون.

به گزارش سینماسینما، در روزهای اوج الویس پریسلی، زمانی که او با لقب «پادشاه» شناخته می شد، تصمیم گرفت با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند. پادشاه در برابر پرزیدنت. الویس بعد از جنگ ویتنام، برگزاری کنسرت های وودستاک و اوج گیری مواد مخدر و کمونیسم در میان جوانان آمریکایی احساس خطر می کند. جلسه ای خودسرانه را با نیکسون برگزار می کند تا از او بخواهد وی را به مقام مامور مخفی کشوری علیه مواد مخدر منصوب کند و یک نشان فدرال از جی ادگار هوور (رئیس وقت اف بی آی) برای او بگیرد.
چنین مقامی اصلا وجود خارجی نداشته اما نیکسون به خاطر استفاده از محبوبیت الویس در میان جوانان و تحت تاثیر قرار دادن آنها، که اصلا دل خوشی از او و سیاست هایش نداشتند و همین طور علاقه دخترش جولی به الویس ملاقات با پریسلی را می‌پذیرد. از آنجایی که نیکسون از تاریخ ۱۶ فوریه ۱۹۷۱ تمام ملاقات هایش در دفتر بیضی کاخ سفید را ثبت می کند و از آنجایی که این ملاقات در زمان خودش مخفیانه انجام شد، دقیقا معلوم نیست چه اتفاقی در دفتر رخ داده و هرچه هست گفته های حاضرین بعد از این اتفاق بوده است.

دو سال بعد از ملاقات سری الویس و نیکسون، درست در زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده برای انتخابات سال ۷۲ آماده می شد، واشینگتن پست مهم ترین تصویر ملاقات او و الویس را منتشر می کند تا بر رأی جوانان تاثیر بگذارد.

احساس وظیفه یک سلبریتی در برابر کشورش و وظایفی که در قبال آن دارد به حدی برای فیلمسازان آمریکایی جذاب بوده که تا کنون از روی این عکس دو فیلم سینمایی ساخته شده است. اولی «الویس به ملاقات نیکسون می رود» محصول ۱۹۹۷ است. فیلمی به کارگردانی آلن آرکش و با حضور ریک پیترز در نقش الویس و باب گانتون در نقش نیکسون.
امسال هم آمازون فیلم جدیدی بر اساس این اتفاق ساخته است. اثری کمدی به نام «الویس و نیکسون» به کارگردانی لیزا جانسون. در این فیلم کوین اسپیسی بازیگر برنده اسکار آمریکایی که سابقه بازی در نقش رئیس جمهور ایالات متحده را در سریال مشهور «خانه پوشالی» هم دارد، به جای ریچارد نیکسون بازی می کند و مایکل شنون هم نقش الویس پریسلی را بازی کرده.
عکس مشهور الویس و نیکسون در کاخ سفید به عنوان پر بازدید ترین عکس آرشیو ملی آمریکا شناخته می شود.

منبع: مشرق

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها