تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۱۶:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190060

چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو کار خود را با نمایش انیمیشن «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» شروع کرد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳ با اولین نمایش فیلم انیمیشن هایائو میازاکی در آمریکای شمالی که احتمالاً آواز قوی سینمایی این انیمیشن‌ساز بزرگ است، شروع شد.

این فیلمساز ۸۲ ساله که هیچ تبلیغی برای این فیلم انجام نداده پنجشنبه هم در سالن تئاتر پرنسس ولز حضور نداشت تا در کنار انبوه دوستدارانی باشد که نام و کار او را تشویق می‌کردند. در نهایت این فیلم با داستانی فوق‌العاده از غم و اندوه و بزرگ‌شدن به گرمی با استقبال روبرو شد.

کامرون بیلی مدیر جشنواره تورنتو، اندکی قبل از تاریک شدن سالن سینما به تماشاگران گفت: برای من هیچ فیلمی قدرت سینما را به‌عنوان یک شکل هنری که هم شخصی و هم جهانی است، بیشتر از آنچه شما اکنون می‌بینید، ارایه نمی‌کند.

وی در ادامه از فیلم «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» میازاکی به‌عنوان بالغ‌ترین و خیره‌کننده‌ترین اثر در بیان دیدگاه‌های وی یاد کرد.

استودیوها و چهره‌های درجه یک معمولاً تورنتو را ایستگاه اصلی کمپین‌های خود در فصل جوایز می‌دانند، اما این رویداد امسال در سایه ۲ اعتصاب صنفی فیلمنامه‌نویسان و بازیگران برگزار می‌شود و بیشتر ستاره‌ها راهی کانادا نمی‌شوند وتنها چند تنی که از سوی انجمن بازیگران سینما مجوز دریافت کرده‌اند، در این رویداد حضور خواهند داشت. به این ترتیب جشنواره شاهد فرش قرمز کمتر و روزنامه‌نگاران سینمایی کمتر خواهد بود. با این حال شب پیش جمعیت همچنان خیابان کینگ را که مرکز اصلی جشنواره است، پر کرده بودند و وقتی ویگو مورتنسن که به عنوان کارگردان «مردگان صدمه نمی‌زنند» در تورنتو حضور دارد در حال ورود به یک رستوران محلی دیده شد، با اقبال وسیع مردم روبرو شد.

از سوی دیگر در حالی که جشنواره می‌خواهد از کووید عبور کند، اما افزایش شمار مبتلایان جدید به این ویروس موجب شد تا شمار بیشتری از مخاطبان با ماسک وارد جشنواره شوند.

داستان «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» در طول جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و درباره پسربچه‌ای است که در سوگ مادر مرده‌اش تلاش می‌کند تا با پدر و همسر جدیدش همراه باشد. ولی او در دنیایی موازی باید با طوطی‌های ترسناک و با یک جادوگر قدرتمند مبارزه کند.

پیتر دبروژ از ورایتی درباره فیلم نوشت: با این فیلم میازاکی کارنامه فیلمسازی‌اش را تضعیف نکرده اما آن را به روش «شهر اشباح» هم گسترش نداده است.

چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) ادامه دارد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها