کمپانی متروگلدوین مایر از ضرر ۴۷.۸ میلیون دلاری «بنهور» در باکسآفیس خبر داد.به گزارش سینماسینما، این کمپانی تایید کرد در بازسازی این فیلم که با الهام از داستانهای انجیلی ساخته شده تنها ۲۶ میلیون دلار در بازار آمریکا فروش کرده در حالی که ۱۰۰ میلیون دلار خرج ساخت آن شده است.
در بازسازی فیلم «بن هور» که هزینه زیادی را به متروگلدوین مایر تحمیل کرد، این کمپانی ۴۷.۸ میلیون دلار ضرر کرده است.
این کمپانی با انتشار گزارش درآمدهای یک فصل خود، درباره سرمایهگذاریها و درآمدها اعلام کرد ۲۰.۲ میلیون دلار کمتر از زمان مشابه سال پیش درآمد داشته است.
مدیرعامل متروگلدوینمایر در این باره افزود: در فصل سوم سال ۲۰۱۶، عملکرد کمپانی کاملا منفی بود و مهمترین عامل شکست ما بازسازی فیلم «بن هور» و عملکرد ضعیف آن در گیشه بوده است.
تیمور بکمامبتوف از رمان لیو والاس در سال ۱۸۸۰ اقتباس کرد و فیلمنامه این فیلم جدید را نوشت و در مجموع این فیلم با بودجهای ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم در حالی که در آمریکا کاملا ناامیدکننده ظاهر شد و تنها ۲۶ میلیون دلار فروخت نتوانست مجموع فروش خود در سطح جهان را نیز از ۹۴ میلیون دلار فراتر ببرد.
اقتباس جدید از «بن هور» با نقدهای کاملا منفی منتقدان روبه رو شد و پیتر بردشاو منتقد گاردین این فیلم را کاملا ناامیدکننده خواند و کارگردانی بکمامبتوف را نیز دربردارنده هیچ چیزی که نشان دهنده فراز و فرودهای روح انسانی باشد ندانست.
تاکنون چهار فیلم از «بن هور» ساخته شده که فیلم ویلیام وایلر در سال ۱۹۵۹ از همه مشهورتر است و با بازی چارلتون هستون ۱۱ جایزه اسکار برد و در باکس آفیس نیز درخشان ظاهر شد.
اما این همه کارنامه متروگلدوین مایر نیست و این کمپانی در بخش محصولات تلویزیونی خود موفق ظاهر شده و با افزایش ۱۰۸ درصدی، درآمد خود را به ۱۸۵.۲ میلیون دلار رسانده است. استقبال از سریالهایی چون «وایکینگها» از عوامل این موفقیت بوده است.
پیشبینی میشود سود این کمپانی قدیمی برای سال ۲۰۱۶ حدود ۳۹۰ میلیون دلار باشد.
منبع: مهر به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





