تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۶:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33466

در جستجوی دریانجمن بین‌المللی سینماداران آمریکا اعلام کرد، میزان فروش گیشه آمریکای شمالی در سالجاری میلادی ار مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، این اولین باری است که سینمای آمریکا مجموع فروش سالانه خود را در فاصله یک ماه پیش از پایان سال میلادی به رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار می‌رساند.

در این میان انیمیشن «در جستجوی دُری» محصول کمپانی دیزنی و شانس اصلی اسکار ۲۰۱۷ در شاخه انیمیشن با فروش ۴۸۶٫۲ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا تا به این‌جای سال ۲۰۱۶ بوده است و پس از آن فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با ۴۰۸٫۱ میلیون دلار، «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» محصول یونیورسال با ۳۶۷٫۶ میلیون دلار، «کتاب جنگل» دیگر محول دیزنی با ۳۶۴ میلیون دلار و «ددپول» از کمپانی فاکس با ۳۶۳٫۱ میلیون دلار قرار دارند.

پیش از این رکورد سینمای آمریکا در رسیدن به فروش بالای ۱۰ میلیارد دلار در هفتم دسامبر سال ۲۰۱۳ و هشتم دسامبر ۲۰۱۲ کسب شده بود در حالی که در سال ۲۰۱۵ میلادی این میزان فروش تا تاریخ ۱۸ دسامبر حاصل نشده بود، با این وجود مجموع فروش کل سال ۲۰۱۵ به رکورد ۱۱٫۱۲ میلیارد دلار رسید.

پیش‌بینی می‌شود فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» که اولین فیلم برگرفته از مجموعه اصلی «جنگ ستارگان» است، به فروش آغازین بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در فاصله ۱۶ تا ۱۸ دسامبر برسد. با این وجود «باب ایگر»، رییس کمپانی دیزنی اعلام کرده است انتظار فروشی در حد و اندازه‌های «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» برای این فیلم ندارد؛ چرا که «روگ وان» متعلق به سری اصلی فیلم‌های «جنگ ستارگان» نیست.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها