نشریه ایندی وایر فهرستی از برترین آثار کمدی سینما در قرن بیست و یکم میلادی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، در این فهرست جایگاه نخست را فیلم «تونی اردمان» به کارگردانی «مارن آده» محصول مشترک آلمان و اتریش از آن خود کرده که در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و در جوایز اسکار نیز یکی از رقبای اصلی فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی بود.
«تونی اردمان» که رابطه میان یک پدر و دختر را با نگاهی طنز و موشکافانه به تصویر می کشد علاوه بر کسب جایزه فیپرشی جشنواره کن، جوایز بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر زن و مرد جوایز فیلم اروپا را هم دریافت کرده است.
«بورات» ساخته «لری چارلز» (۲۰۰۶) و «بهترین در نمایش» (۲۰۰۰) ساخته «کریستوفر گست» به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند و «شان می میرد» به کارگردانی «ادگار رایت» (۲۰۰۴)، «ساقدوش ها» از «پل فیگ» (۲۰۱۱)، «ما در سایه ها چکار می کنیم» به کارگردانی «جرمن کلمنت» و «تایکا وایتی تی» (۲۰۱۴)، «لیدی برد» ساخته «گرتا گرویگ» (۲۰۱۷)، «هتل بزرگ بوداپست» ساخته «وس اندرسون» (۲۰۱۴)، «قصه های وحشی» از «دامیان ژیفرون» (۲۰۱۴) و «ببخشید مزاحم شدم» ساخته «بوتس رایلی» (۲۰۱۸) نیز رتبه های چهارم تا دهم رادر فهرست نشریه ایندی وایر از برترین آثار کمدی سینما در قرن بیست و یکم به خود اختصاص داده اند.
«دختران بدحنس» به کارگردانی «مارک واترز» (۲۰۱۴)، «مرگ استالین» از «آرماندو یانوچی» (۲۰۱۷)، «پدینگتون ۲» ساخته «پاول کینگ» (۲۰۱۷)، «ای برادر کجایی» ساخته برادران کوئن (۲۰۰۰)، «در بروژ» ساخته «مارتین مک دونا» (۲۰۰۸)، «بوک اسمارت» ساخته «اولیویا واید» (۲۰۱۹)، «خرپول های آسیایی» به کاررگردانی «کوین کوآن» (۲۰۱۸) و انیمیشن «فرار مرغی» (۲۰۰۰) از جمله دیگر آثار حاضر در این فهرست هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





