تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۸:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 181243

«ایرنه پاپاس» بازیگر نامدار سینمای یونان که در فیلم «محمد رسول الله» در نقش «هند جگرخوار» بازی کرده بود، در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، وزارت فرهنگ یونان از درگذشت «ایرنه پاپاس» بازیگر افسانه‌ای سینمای این کشور خبر داد که در طول ۵۰ سال فعالیت هنری خود، در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

این بازیگر در ایران بیشتر به سبب بازی در نقش «هند جگرخوار» همسر ابوسفیان در فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» ساخته مصطفی عقاد در سال ۱۹۷۶ شناخته می‌شود.

«ایرانه پاپاس» در سال ۱۹۹۵، جایزه نشان ققنوس را از رئیس جمهور وقت یونان «کوستیس استفانوپولوس» به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد.

 

«ماندولین کاپیتان کارولی»، «آتیلا»، «توپ‌های ناوارون»، «الکترا»، «زوربای یونانی»، «زد»، «یک هزار روز از آن»، «محمدرسول الله»، «مسیح در ابولی توقف کرد»، «عمر مختار»، «در دل شب»، «یک تصویر ناطق» و … از دیگر فیلم‌های این بازیگر یونانی محسوب می‌شود.

«پاپاس» در سال ۱۹۶۱ برای بازی در فیلم «آنتیگونه» بهترین بازیگر جشنواره فیلم برلین نام گرفت و در سال ۱۹۸۷ نیز ریاست هیات داوران جشنواره ونیز را بر عهده داشت. او همچنین جایزه بهترین بازیگری جشنواره تسالونیکی و جایزه بهترین بازیگر زن از سوی هیات ملی نقد آمریکا را نیز در کارنامه داشت.

منبع: ایسنا به نقل از لیبراسیون

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها