دیوید هریس بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم کلاسیک «سلحشوران» در سال ۱۹۷۹ شناخته میشود، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، دیوید هریس که برای بازی در نقش کوچیز در فیلم کلاسیک «سلحشوران» در سال ۱۹۷۹ شناخته میشد، بر اثر ابتلا سرطان در خانهاش در شهر نیویورک درگذشته است.
فیلم «سلحشوران» بر اساس رمانی به همین نام اثر سال ۱۹۶۵ سول یوریک، داستان یک باند خیابانی شهر نیویورک را روایت میکند که پس از تحت تعقیب شدن به اتهام قتل، ماموریت دارند از برانکس به جزیره کانی سفر کنند.
این فیلم پس از اکران خود مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، اما بعداً مورد استقبال طرفداران پرشور قرار گرفت و اکنون نمره ۸۸ درصد در وبسایت ثبت آرای منتقدان راتن تومیتوز را در اختیار دارد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، دیوید دومینیک هریس در ۱۸ ژوئن ۱۹۴۹ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در دبیرستان هنرهای نمایشی تحصیل کرد، جایی که یک معلم انگلیسی به او پیشنهاد پیوستن به بخش نمایش را داد. اولین نقش مهم هریس در سال ۱۹۷۶ در فیلم تلویزیونی نامزد جایزه امی «قاضی هورتون و پسران اسکاتسبورو» رقم خورد. او در سال ۱۹۷۷ در نمایش «سرویس مخفی» با بازی مریل استریپ و جان لیتگو بازی کرد و تنها چند سال بعد بود که از سوی والتر هیل برای بازی در فیلم «سلحشوران» انتخاب شد.
هریس در دهههای ۱۹۸۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ در فیلمهایی ظاهر شد، از جمله «بروبیکر» در دهه ۱۹۸۰، «داستان یک سرباز» در سال ۱۹۸۴، «کوئیک سیلور» در سال ۱۹۸۰ و «جیمز وایت در سال ۲۰۱۵». او در تلویزیون هم در قسمتهایی از سریال «نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه» ظاهر شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- حمید طالقانی درگذشت
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا
- کامران فانی درگذشت
- تام استپارد درگذشت
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- بازیگر فیلم «شعله» درگذشت
- هادی مرزبان درگذشت
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- فواد شمس درگذشت
- همایون ارشادی درگذشت
- محمدعلی دشتی درگذشت
- مسعود رشیدی درگذشت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





