تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۲۰:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41699

جیمز مک آوویتریلر روان‌شناسانه و ترسناک «شکاف» (Split) جدیدترین ساخته ام. نایت شیامالان موفق شد با بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش افتتاحیه، رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته امریکا را به نام خود ثبت و کارشناسان گیشه را شگفت‌زده کند.

به گزارش سینماسینما، این فیلم به عنوان محصول جدید استودیوی «یونیورسال» در ۳۰۳۸ سالن در سراسر امریکای شمالی روی پرده رفته است.

«شکاف» با بازی جیمز مک‌اووی، روایتگر داستان مردی با ۲۴ شخصیت مختلف است. ساخته جدید شیامالان در مقایسه با «دیدار/ Visit» فیلم قبلی او به شکلی چشمگیر با استقبال گسترده سینماروها روبه‌رو شده، تا جایی که اختلاف فروش افتتاحیه دو فیلم اخیر کارگردان هندی‌تبار را نزدیک به ۱۵ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. «دیدار» که در سال ۲۰۱۵ روی پرده رفته بود، در سه روز نخست افتتاحیه خود ۲۵٫۴ میلیون دلار فروخت.

نیک کارپو رییس پخش داخلی یونیورسال درباره افتتاحیه موفق «شکاف» گفته: «اسم ام. نایت شیامالان کافی است تا به هر فیلمی اعتبار بدهد، چون هواداران پر و پا قرصش به شدت وفادار هستند. او استاد چرخش‌های داستانی است.»

شیامالان همزمان تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم جدیدش را بر اساس فیلمنامه‌ای که خودش نوشته به عهده داشته است. مک‌اووی که نقش مردی چند شخصیتی را در این فیلم بازی می‌کند، در طول اتفاقات داستان سه زن جوان را گروگان می‌گیرد. «شکاف» با بودجه شخصی ۱۰ میلیون دلاری مقابل دوربین رفته است و بعد از فیلم‌های «نشانه‌ها» با ۶۰ میلیون دلار، «دهکده» با ۷۰ میلیون دلار و «آخرین هواشکن» با ۴۰٫۳ میلیون دلار، چهارمین افتتاحیه پرفروش کارنامه فیلمساز ۴۹ ساله را رقم زده است.

مجموع امتیاز منتقدان در وبسایت «راتن تومیتوز» به فیلم جدید شیامالان، ۷۶ درصد اعلام شده و بازی مک‌اووی شدیدا مورد تحسین قرار گرفته است.

رقیب اصلی «شکاف» در افتتاحیه، فیلم جدید ون دیزل با عنوان «تریپل ایکس: بازگشت ژاندر کیج» (xXx: Return of Xander Cage) بود که توسط استودیوی «پارامونت» در ۳۶۵۱ سالن روی پرده رفته است. کل فروش بلیت‌های این فیلم – با اختلاف چشمگیر نسبت به ساخته جدید شیامالان – در پایان روز یکشنبه، به ۲۰ میلیون دلار رسید و رتبه دوم جدول پرفروش‌ها گیشه امریکا را به خود اختصاص داد.

درام تاریخی «چهره‌های پنهان» محصول جدید فاکس نیز همچنان به فروش تاثیرگذار خود ادامه می‌دهد و در سه روز آخر هفته با کسب ۱۶٫۳ میلیون دلار درآمد در ۳۴۱۶ سالن سینما، کل فروش داخلی خود را بعد از پنج هفته اکران به حدود ۸۵ میلیون دلار رساند.

فیلم زندگینامه‌ای «بنیان‌گذار» (The Founder) با بازی مایکل کیتن نیز توسط «واینستاین کمپانی» در ۱۱۱۵ سالن سینما روی پرده رفت و در نخستین هفته اکران خود موفق شد ۳٫۸ میلیون دلار بفروشد. کیتن که در سال ۲۰۱۶، با فیلم «بردمن» ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو، نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورده بود، به خاطر اجرای درخشانش در «بنیان‌گذار» نیز با تحسین منتقدان روبه‌رو شده است.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها