فیلم «زیر سایه» که به زبان فارسی تهیه شده به عنوان فیلم منتخب بریتانیا در بخش فیلم خارجیزبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، «زیر سایه» ساخته بابک انوری فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا از سوی بفتا به عنوان نماینده بریتانیا در بخش اسکار خارجیزبان معرفی شد.
این فیلم که ژانویه در جشنواره فیلم «ساندنس» به نمایش در آمد از فردا (جمعه ۲۳ سپتامبر) در بریتانیا اکران میشود. این فیلم از هفت اکتبر نیز در آمریکا اکران میشود.
فیلم ترسناک «زیر سایه» بر مبنای فیلمنامهای به قلم خود کارگردان ساخته شده و نرگس رشیدی، آوین منشادی و بابی نادری بازیگران آن هستند. این فیلم را لوکان تو، اولیور راسکیل و امیلی لئو از کمپانی ویگوام فیلمز تهیه کردهاند.
داستان فیلم در ۱۹۸۸ و در اوج جنگ ایران و عراق رخ میدهد. شخصیت های اصلی فیلم مادری جوان و دختر خردسالش هستند که زیر بمباران جنگ جدا از دیگر اعضای خانواده هستند. در حالی که آنها تلاش دارند تا آرامش خود را حفظ کنند، یک نیروی شیطانی مرموز وارد آپارتمان آنها می شود و سعی دارد تا روح آنها را تسخیر کند.
جاستین چانگ منتقد ورایتی در نقد این فیلم نوشته بود: ترکهای روی سقف چیزی بیش از پوسیدگی را پنهان کردهاند. «زیر سایه» تریلر دلهرهآور اتمسفری است که داستانش در یک آپارتمان تسخیرشده در تهران در روزهای نهایی جنگ ایران و عراق اتفاق میافتد.
انوری فیلمساز ایرانی در ۲۰۱۲ برای فیلم کوتاه «دو به اضافه دو» نامزد جایزه بفتا شد و با ساخت «زیر سایه» اولین فیلم بلند داستانی خود را جلوی دوربین برد.
اوایل اکتبر زمان معرفی فیلمهای خارجیزبان به آکادمی اسکار به اتمام می رسد و نامزدهای اسکار ۲۴ ژانویه معرفی می شوند. برندگان هشتاد و نهمین دوره اسکار ۲۶ فوریه (۹ اسفند) معرفی میشوند.
به گزارش سینماسینما انوری بعد از فرهادی و نوید محمودی سومین ایرانی ای است که فیلمش از سوی کشور ثالث به آکادمی اسکار معرفی می شود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





