تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176143

جشنواره شانگهای که مهم‌ترین جشنواره کشور چین است به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش سینماسینما، با لغو جشنواره فیلم شانگهای در سال جاری، بیست و پنجمین دوره این رویداد سینمایی در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

تصمیم برای لغو کامل جشنواره فیلم شانگهای در سال جاری میلادی، نشانه‌ای از مشکلات ادامه‌داری است که صنعت فیلم چین در حال حاضر تحت تاثیر آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کردند، به دلیل تأثیر همه گیری ویروس جدید کرونا، کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای تصمیم گرفته است که بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که قرار بود در ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود، به سال آینده موکول شود.

در سال ۲۰۲۰، پس از اینکه سینماها یک دوره تعطیلی پنج ماه و نیمه از اواخر ژانویه تا اوایل ژوئن را پشت سر گذاشتند، تاریخ برگزاری جشنواره از ژوئن به اوت منتقل شد. در سال ۲۰۲۱، برگزارکنندگان این رویداد تصمیم گرفتند تاریخ برگزاری جشنواره را به ماه جولای منتقل کنند، اما در نهایت جشنواره با وجود محدودیت‌های قابل توجه سفر در زمان معمول خود در ماه ژوئن برپا شد.

اقتصاد چین پس از گذر از همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به سرعت به شرایط عادی بازگشت و در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ سینمای چین از آمریکا پیشی گرفت و به بزرگترین بازار جهانی سینمای تبدیل شد. اما، با ورود نوع دلتای کووید-۱۹، شانگهای، بزرگترین شهر چین و پایتخت اقتصادی آن، در یک قرنطینه سخت و چشمگیر قرار گرفت که از آوریل امسال آغاز شد.

شانگهای در اول ماه ژوئن ۲۰۲۲ بازگشایی شد و باعث ریختن میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها و حمل‌ونقل عمومی شد، اما سینماها در موج اول بازگشایی‌های نبودند و مقامات بهداشتی این شهر از افزایش مجدد تعداد مبتلایان پس از بازگشایی‌ها خبر دادند.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها