تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۱۱ - ۲۰:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188387

در جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۳ فیلم ترکیبی مستند-درام کوثر بن‌هنیه جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماسینما، مستند دلخراش «چهار دختر» ساخته کوثر بن‌هنیه فیلمساز مشهور تونسی برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۳ شد.

این فیلم داستان اولفا حمرونی مادری تونسی را تصویر می‌کند که ۲ دختر بزرگش کشور را ترک کردند تا به دولت اسلامی داعش در لیبی بپیوندند و دیگر هرگز دیده نشدند. بن‌هنیه با کاوش در داستان این زن ۲ بازیگر را برای بازی در نقش دختران گم شده اولفا استخدام می‌کند. این مستند-درام ترکیبی برای اولین بار در کن نمایش داده شد و جایزه چشم طلایی بهترین مستند را به صورت مشترک با اسما المودیر برای «مادر همه دروغ ها» دریافت کرد.

یکی دیگر از فیلم‌های کن، «گل بوریتی» جایزه«سینه ویژن» مونیخ را برای بهترین کارگردان نوظهور بین‌المللی برای ژوائو سالاویزا و رنه نادر مسورا دریافت کرد. این فیلم که با همکاری نزدیک مردم کراهو برزیل ساخته شده تلفیقی از قوم‌نگاری و روایت شاعرانه است که خاطرات قبیله‌ای را بررسی می‌کند.

«فال» اولین فیلم بالوجی رپر بلژیکی-کنگویی در مقام یک کارگردان از دیگر فیلم‌های کن بود که در مونیخ جایزه «سینه ریبلز» را برد و مستند «شهبانویی» ساخته آگنیا گالدانووا درباره ماروین هنرمند پیشرو روسی، تقدیر ویژه جشنواره را دریافت کرد.

جایزه فیپرشی منتقدان بین‌المللی فیلم به «فسیل» ساخته هنینگ بکهوف تعلق گرفت که درامی آلمانی درباره یک معدنچی زغال‌سنگ سالخورده و دختر محیط‌بانش است.

جایزه تماشاگران جشنواره با رای ۵۸‌ هزار تماشاگر جشنواره مونیخ به «برگ‌های افتاده» آکی کائوریسماکی رسید. این فیلم نخستین فیلم این استاد فنلاندی در ۶ سال اخیر است و در جشنواره کن هم موفق به کسب جایزه هیات داوران جشنواره شد.

چهلمین جشنواره فیلم مونیخ که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی تابستانی آلمان است و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم به نمایش درمی‌آورد، دیشب یکم جولای (۱۰ تیر) به کار خود پایان داد.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

 

آخرین ها